BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Flieger Marcin (General Tadeusz Kościuszko Military Academy of Land Forces in Wrocław, Poland)
Title
The Influence of Social Media on a Company's Image : the Possibility of Internet Monitoring
Source
Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands, 2013, vol. 12, s. 35-49, bibliogr. 29 poz.
Keyword
Media społecznościowe, Wizerunek przedsiębiorstwa, Sytuacje kryzysowe
Social media, Company image, Crisis situations
Note
summ.
Company
Nestle
Abstract
The paper deals with issues concerning management of a company's image, especially in an crisis situation. This aspect of management is analyzed in the context of social media - the way they function and influence an organization's image. Using the Nestle company as an example the author scrutinizes sources and the development of negative campaigns against the firm. Then the author presents the characteristics and possibilities of applying Internet monitoring aimed at detecting negative phenomena having an impact on the company's image. (original abstract)
Accessibility
The Library of University of Economics in Katowice
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Altkorn J.(2004). Wizerunek firmy. Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu.
  2. Larkin J., Regester M. (2005). Zarządzanie kryzysem. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.
  3. Łebkowski M., (2009). E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie. Gliwice: Onepress.
  4. Maroń A. (2006). Wizerunek w biznesie. Jak zbudować własną markę i wykreować indywidualny styl. Warszawa: Bellona.
  5. Mitroff I., Pearson Ch. (1998). Zarządzanie sytuacją kryzysową. Warszawa: Business Press.
  6. Peppers, D., Rogers, M. (1997). Enterprise One-to-One: Tools for Building Unbreakable Customer Relationships in the Interactive Age. London: Piatkus.
  7. Sadowski M. (2012). Rewolucja social media. Gliwice: Onepress.
  8. Smektała T. (2000). Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw. Wrocław: Wydawnictwo ASTRUM.
  9. Storbacka, K., Lehtinen, J.R. (2001). Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management. Kraków: Dom Wydawniczy ABC.
  10. Yeshin, T. (1998). Integrated Marketing Communications. The Holistic Approach. Oxford: Butterworth Heinemann.
  11. Zelek A. (2003). Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie. Warszawa: Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ.
  12. www.marketinginternetowy.pl/social-media-czym-sa-media-spolecznosciowe/
  13. www.e-profit.tv/article/Zainwestowa%C5%82e%C5%9B%20%3F%20Monitoruj%20 efekty./132
  14. www.ideo.pl/aktualnosci/konferencje-wydarzenie/art42,zarzadzanie-sytuacja-kryzysowa-ideo-partnerem-badan.htm
  15. www.nestle.pl/pl/aboutus/nestlepolska/home#.USI3nvKz7EQ
  16. www.greenpeace.pl/kitkat/
  17. www.gadzinowski.pl/social-media-lincz-%E2%80%93-przypadek-nestle/
  18. www.prestauracja.pl/index.php/2010/06/seria-niefortunnych-wpadek/
  19. www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/544055,pr_owa_recepta_na_zla_opinie_ w_sieci.html
  20. www.finanse.wp.pl/kat,122882,title,Przecier-Nestle-ze-szklem-we-Francji-ale-panika-w Polsce,wid,13731688,wiadomosc.html
  21. www.wyborcza.biz/biznes/1,100896,10195176,Internauci_ostrzegaja_przed_kaszkami_ Nestl%C3%A9__Polskie.html
  22. www.fit-up.pl/?id=187&kat=2
  23. www.wykop.pl/ramka/1388831/sanepid-w-kaszce-nie-ma-szczura-to-brylka-ciasta/
  24. www.nestle.pl/pl/media/pressreleases/nestl%C3%A9-kaszka-mleczno-ry%C5%BCowa-banan--%E2%80%93-wyniki-analizy-sanepidu#.USI3cfKz7EQ
  25. www.radian6.com/
  26. www.webershandwick.pl/dla-prasy-archiwum/art,129,8,weber-shandwick-monitoruje-media-spoleczne.html
  27. www.socialmediaexplorer.com/social-media-monitoring/scout-labs-launches-powerful-social-media-monitoring-tool/
  28. www.sentymetr.pl/badanie-internetu/monitoring-internetu
  29. www.performancemedia.pl/media-spolecznosciowe
Cited by
Show
ISSN
2543-540X
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu