- Author
- Flieger Marcin (General Tadeusz Kościuszko Military Academy of Land Forces in Wrocław, Poland)
- Title
- The Influence of Social Media on a Company's Image : the Possibility of Internet Monitoring
- Source
- Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands, 2013, vol. 12, s. 35-49, bibliogr. 29 poz.
- Keyword
- Media społecznościowe, Wizerunek przedsiębiorstwa, Sytuacje kryzysowe
Social media, Company image, Crisis situations - Note
- summ.
- Company
- Nestle
- Abstract
- The paper deals with issues concerning management of a company's image, especially in an crisis situation. This aspect of management is analyzed in the context of social media - the way they function and influence an organization's image. Using the Nestle company as an example the author scrutinizes sources and the development of negative campaigns against the firm. Then the author presents the characteristics and possibilities of applying Internet monitoring aimed at detecting negative phenomena having an impact on the company's image. (original abstract)
- Accessibility
- The Library of University of Economics in Katowice
- Full text
- Show
- Bibliography
- Altkorn J.(2004). Wizerunek firmy. Dąbrowa Górnicza: Wyższa Szkoła Biznesu.
- Larkin J., Regester M. (2005). Zarządzanie kryzysem. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.
- Łebkowski M., (2009). E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie. Gliwice: Onepress.
- Maroń A. (2006). Wizerunek w biznesie. Jak zbudować własną markę i wykreować indywidualny styl. Warszawa: Bellona.
- Mitroff I., Pearson Ch. (1998). Zarządzanie sytuacją kryzysową. Warszawa: Business Press.
- Peppers, D., Rogers, M. (1997). Enterprise One-to-One: Tools for Building Unbreakable Customer Relationships in the Interactive Age. London: Piatkus.
- Sadowski M. (2012). Rewolucja social media. Gliwice: Onepress.
- Smektała T. (2000). Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw. Wrocław: Wydawnictwo ASTRUM.
- Storbacka, K., Lehtinen, J.R. (2001). Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management. Kraków: Dom Wydawniczy ABC.
- Yeshin, T. (1998). Integrated Marketing Communications. The Holistic Approach. Oxford: Butterworth Heinemann.
- Zelek A. (2003). Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie. Warszawa: Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle ORGMASZ.
- www.marketinginternetowy.pl/social-media-czym-sa-media-spolecznosciowe/
- www.e-profit.tv/article/Zainwestowa%C5%82e%C5%9B%20%3F%20Monitoruj%20 efekty./132
- www.ideo.pl/aktualnosci/konferencje-wydarzenie/art42,zarzadzanie-sytuacja-kryzysowa-ideo-partnerem-badan.htm
- www.nestle.pl/pl/aboutus/nestlepolska/home#.USI3nvKz7EQ
- www.greenpeace.pl/kitkat/
- www.gadzinowski.pl/social-media-lincz-%E2%80%93-przypadek-nestle/
- www.prestauracja.pl/index.php/2010/06/seria-niefortunnych-wpadek/
- www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/544055,pr_owa_recepta_na_zla_opinie_ w_sieci.html
- www.finanse.wp.pl/kat,122882,title,Przecier-Nestle-ze-szklem-we-Francji-ale-panika-w Polsce,wid,13731688,wiadomosc.html
- www.wyborcza.biz/biznes/1,100896,10195176,Internauci_ostrzegaja_przed_kaszkami_ Nestl%C3%A9__Polskie.html
- www.fit-up.pl/?id=187&kat=2
- www.wykop.pl/ramka/1388831/sanepid-w-kaszce-nie-ma-szczura-to-brylka-ciasta/
- www.nestle.pl/pl/media/pressreleases/nestl%C3%A9-kaszka-mleczno-ry%C5%BCowa-banan--%E2%80%93-wyniki-analizy-sanepidu#.USI3cfKz7EQ
- www.radian6.com/
- www.webershandwick.pl/dla-prasy-archiwum/art,129,8,weber-shandwick-monitoruje-media-spoleczne.html
- www.socialmediaexplorer.com/social-media-monitoring/scout-labs-launches-powerful-social-media-monitoring-tool/
- www.sentymetr.pl/badanie-internetu/monitoring-internetu
- www.performancemedia.pl/media-spolecznosciowe
- Cited by
- ISSN
- 2543-540X
- Language
- eng