BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sobińska Małgorzata
Title
Istota i znaczenie w organizacji systemów informacyjnych marketingowych
Marketing Information System Concept and Its Role in Organization
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (6), 2003, nr 999, s. 49-61, rys., bibliogr. 11 poz.
Issue title
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Keyword
System informacyjny, Marketing, Informacja marketingowa
Information system, Marketing, Marketing information
Note
summ.
Abstract
Celem artykułu jest zaprezentowanie problematyki systemów informacyjnych marketing i podkreśleniu ich roli w organizacjach, którym zależy na sukcesie rynkowym. (fragment tekstu)

Author discusses the topic of marketing information systems. The article comprises review of definitions, description of two major theoretical SIM models and analysis of SIM implementation in modem industry. Aspects of SIM structure and SIM function in organization, as well as advantages of SIM application, are presented. It is suggested that SIM can be a useful instrument in decision processes support. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Baruk A., System informacji marketingowej a polska rzeczywistość. "Marketing i Rynek" 1998, nr 2.
  2. Domański Т., Kowalski Р., Marketing dla menedżerów. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2000.
  3. Don's Dictionary "M", http://www.buseco.monash.edu.au/Subjects/MKT/MTPonline/Dictionary/mmm.html.
  4. Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  5. Jarosz A., Marketing partnerski jako sposób usprawnienia marketingowych systemów informacyjnych, [w:] Doskonalenie wielopoziomowych systemów informacyjnych, red. A. Nowicki, AE, Wrocław 1999.
  6. Jarosz A., Znaczenie systemu informacji marketingowej w nowoczesnym przedsiębiorstwie, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 861, Wrocław 2000.
  7. Kotler Р., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  8. Majdan I., System informacji marketingowej w firmie. "Marketing i Rynek" 1998, nr 2.
  9. The Marketing Information System and Market Research, http://www.buseco.monash.edu.au/Subjects/MKT/MTPonline/step1.html.
  10. Unold J., Systemy informacyjne marketingu, AE, Wrocław 2001.
  11. Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1507-3858
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu