- Author
- Pater Beata (Cracow University of Economics, Poland, PhD student)
- Title
- Image and Communication of Polish National Parks
- Source
- Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands, 2012, vol. 11, s. 279-291, rys., bibliogr. 7 poz.
- Keyword
- Komunikowanie, Parki narodowe, Wizerunek marki
Communication, National parks, Brand image - Note
- summ.
- Abstract
- This paper contains the analysis and evaluation of image and social communications in national parks in Poland. It is based on the results of research conducted by 'Starcom MediaVest Group "on behalf of the Tatra National Park. The purpose of intentional communication activity is to increase trust in activities undertaken by the institution to improve public perception and acceptance. This paper summarizes the communicative picture and image of national parks in Poland. It is an attempt to assess whether image-building and communication activities vital to the goods and services market are also needed for national parks. (original abstract)
- Full text
- Show
- Bibliography
- Folga R., Tański W., Komunikacja społeczna w procesie świadczenia usług publicznych, "Współczesne Zarządzanie", 2008, nr 3, s. 102-111.
- Matysik J., Jak Cię widzą tak Cię piszą, "Marketing w Praktyce, 2009, nr 5, s.10-13.
- Piątkowska M., Marka i wizerunek jednostki terytorialnej- koncepcja i uwarunkowania, "Marketing i Rynek", 2010, nr 1, s. 13-17.
- Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
- Szwajca D., Jak zmienić wizerunek miasta, "Marketing i Rynek", 2009, nr 2, s. 21-26.
- Ministerstwo Środowiska, http://www.mos.gov.pl.
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody o ochronie przyrody (Dz. U. 2004, nr 92, poz. 880)
- Cited by
- ISSN
- 2543-540X
- Language
- eng