BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Flak Olaf (University of Economics in Katowice, Poland), Pyszka Adrian (University of Economics in Katowice, Poland)
Title
A Draft of a Business Model Based on CSR
Source
Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands, 2011, vol. 10, s. 103-123, rys., tab., bibliogr. 36 poz.
Keyword
Modele biznesowe, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Przedsiębiorczość społeczna
Business models, Corporate Social Responsibility (CSR), Social entrepreneurship
Note
summ.
Abstract
CSR is a new trend in doing business. Therefore the main goal of this article was to prove that social entrepreneurship and activities in Corporate Social Responsibility provide a new way for creating innovative strategies inside and outside organization (close and open innovations). This is a new innovative CSR-driven business model going beyond traditional management and economic thinking. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bernais J., Ingram J., Kraśnicka T.: ABC Współczesnych Koncepcji I Metod Zarządzania. Wydawnictwo AE W Katowicach, Katowice 2001.
  2. Bieniok H.: Podstawy Zarządzania Przedsiębiorstwem, Cz. 1. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1999.
  3. Bieniok H., Rokita J.: Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa 1984.
  4. Bittel L. R.: Krótki kurs zarządzania. PWN, Warszawa 1998.
  5. Burtonshaw-Gunn, S. A.: The Essentials Management Toolbox. John Wiley&Sons 2008.
  6. Carroll A. B., Buchholtz A. K.: Business And Society: Ethics And Stakeholder Management. Cincinnati, Thomson Learning 2000.
  7. Carroll A.G.: The Four Faces Of Corporate Citizenship. Business And Society Review, 1974, 100 (1).
  8. Cowe R.: The rise of the virtuous company. New Statesman, 2000, 129 (451).
  9. Crane A., Matten D.: Business Ethics. Oxford University Press 2007.
  10. Friedman M.: The Social Responsibility Of Business Is To Increase Its Profits. New York Times, 1970, September 13.
  11. Garriga, E. M., Mele D.: Corporate Social Responsibility Theories: Mapping the Territory. Journal of Business Ethics 2004, Vol. 53, 51-71.
  12. Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza Strategiczna Przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 1997.
  13. Gros, U.: Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania. PWN, Warszawa 2003.
  14. Hamel, G., Breen B.: Zarządzanie jutra. Jakie jest twoje miejsce w przyszłości. Red Horse, Warszawa 2008.
  15. Kelley T., Littman J.: Sztuka Innowacji. MT Biznes, Warszawa 2009.
  16. Krzyżanowski L.: Podstawy nauki zarządzania. PWN, Warszawa 1985.
  17. Kurnal J.: Zarys teorii organizacji i zarządzania. PWE, Warszawa 1970.
  18. Lachiewicz, S.: Menedżerowie w strukturach władzy organizacji gospodarczych. PWE, Warszawa 2007.
  19. Laszlo Ch.: Firma Zrównoważonego Rozwoju. Studio Emka, Warszawa 2008.
  20. Maon F., Lindgreen A., Swaen V.: Designing and Implementing Corporate Social Responsibility: An Integrative Framework Grounded in Theory and Practice. Journal of Business Ethics (2009) 87: 71-89.
  21. Mcwilliams A., Siegel D.: Corporate Social Responsibility: A Theory Of The Firm Perspective. Academy Of Management Review 2001, Vol. 26, No. 1.
  22. Nidumolu, R., Prahalad, S.K., Rangaswami, M.R.: Why Sustainability Is Now The Key Driver Of Innovation. HBR, Sep2009, Vol. 87 Issue 9.
  23. Okoye A.: Theorising Corporate Social Responsibility As An Essentially Contested Concept. Journal of Business Ethics (2009) 89: 613-627.
  24. Penc J.: Innowacje I Zmiany W Firmie. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999
  25. Perlaki I.: Innowacje W Organizacji. PWE, Warszawa 1983.
  26. Pomykalski A.: Innowacje. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 1997.
  27. Porter M.E., Kramer M.R.: Strategy & Society. The Link Between Competitive Advantage And Corporate Social Responsibility, HBR, Dec 2006.
  28. Rheingold H.: Narzędzia Ułatwiające Myślenie. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2003.
  29. Rothwell. R And Zegveld: Reindustrialisation And Technology. Longman, London 1985.
  30. Skyttner L.: General systems theory. World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd. 2005.
  31. Slowinski G. and Sagal M.W.: Good Practices In Open Innovation, Research Technology Management. September-October 2010 (property of Industrial Research Institute, Inc.).
  32. Stoner, J.A.F., Wankel, C.: Kierowanie. PWE, Warszawa 1994.
  33. Trott P., Hartmann D.: Why "Open Innovations" Are Old Wine In New Bottles. International Journal Of Innovation Management, Vol. 13, No. 4 (Dec. 2009).
  34. Tuzzolino F., Armandi B. R.: A need-hierarchy framework for assessing corporate social responsibility. Academy of Management Review, 1981, Vol.6 (1), 21-28.
  35. Van de Ven B., Jeurissen R.: Competing Responsibly, Business Ethics Quarterly. Vol.15, Iss. 2, 2005.
  36. Wren, D.A., Bedeian, A.G.: The Evolution of Management Thought. 6th Ed. John Wiley&Sons 2009.
Cited by
Show
ISSN
2543-540X
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu