- Author
- Dowgier Paweł (Cracow University of Economics, Poland, PhD student)
- Title
- The Reasons for Outsourcing and Its Scope in Restructuring an Enterprise
- Source
- Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands, 2011, vol. 10, s. 150-159, tab., bibliogr. 19 poz.
- Keyword
- Outsourcing, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Restrukturyzacja przedsiębiorstw
Outsourcing, Enterprise management, Restructuring of enterprises - Note
- summ.
- Abstract
- Restructurization is an essential process, which allows the company to change and adopt to constantly developing business environment and to maintain its competitive advantage. In the first part of the article the factors and needs for restructurization are presented. Further the author describes the specificity of outsourcing as a tool in restructurization process. In the third part of this article advantages and drawbacks of outsourcing are shown. The author of this work tried to identify the sources for successful implementation of outsourcing in restructurization process. (original abstract)
- Full text
- Show
- Bibliography
-
- Borowiecki R. (editor), Zarządzanie restrukturyzacją procesów gospodarczych. Aspekt teoretyczno - praktyczny, Difin, Warszawa 2003.
- Garstka M., "Restrukturyzacja przedsiębiorstwa", Warszawa 2006.
- Goo J. Promoting Trust and Relationship Commitment through Service Level Agreements in IT Outsourcing Relationship Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2009.
- Greaver Junior M. F., Strategic Outsourcing. A Structured Approach to Outsourcing Decisions and Initiatives, AMACOM, New York 1999.
- Hamel G., Prahalad C. K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
- Hurry D., Restructuring in the Global Economy: The Consequences of Strategic Linkages between Japanese and U.S. Firms, [in:] "Strategic Management Journal" 1993. Vol. 14.
- Kakabadse N. Kakabadse A, Critical review - outsourcing: a paradigm shift, [in:] "The Journal of Management Development", Vol. 19 No. 8, (2000b).
- Kern, T., & Willcocks, L. Exploring relationships in information technology outsourcing: the interaction approach. European Journal of Information Systems, 2002. 11(1), 3-19.
- Kowalczuk - Jakubowska D., Malewicz A., Restrukturyzacja jako technika ratowania i rozwoju przedsiębiorstwa, Instytut Organizacji Przemysłu Maszynowego "ORGMASZ", Warszawa 1992.
- Lafferty G. and Roan A., Public sector outsourcing: implications for training and skills, [in:] "Employee Relations", Vol. 22 No. 1, 2000.
- Nalepka A. "Restrukturyzacja przedsiębiorstwa zarys problematyki", PWN Warszawa-Kraków 1999.
- Oshri I., Kotlarsky J. and Willcoc L.P., Global Outsourcing and Offshoring, Palgrave Macmilla, 2009.
- Penc J., Leksykon biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997.
- Romanowska M., Trocki M., Przedsiębiorstwo Partnerskie, Difin, Warszawa, 2002.
- Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa-Kraków 2000.
- Suszyński C., Restrukturyzacja, konsolidacja, globalizacja przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2003.
- Trocki M., Outsourcing jako metoda restrukturyzacji przedsiębiorstw, [in:] "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 9/1999.
- Trocki M, Outsourcing: metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa 2001
- Weston J.H., Copeland T.E., Managerial Finance, New York 1992.
- Cited by
- ISSN
- 2543-540X
- Language
- eng






