BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bucki Piotr (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni)
Title
Wzmacniacze rzeczywistości
Source
Marketing w Praktyce, 2015, nr 5, s. 65-67
Keyword
Poznanie zmysłowe, Analiza sensoryczna, Badania sensoryczne, Marketing sensoryczny, Sensoryczny profil produktu, Marketing zapachowy, Profil konsumenta, Komunikowanie skuteczne, Narzędzia analityczne, Neuromarketing
Sensory perception, Sensory analysis, Sensory research, Sensory marketing, Sensory profile of the product, Aromamarketing, Customer profile, Effective communication, Analytical tools, Neuromarketing
Country
Polska
Poland
Abstract
Badania w obszarze neuromarketingu, tworzenie profili multisensorycznych to praca niezwykle ciekawa, ale też bardzo droga. Wymaga bowiem udziału wysokiej klasy specjalistów, zespołów i agencji badawczych, których zadania wykraczają daleko poza zakres prac agencji kreatywnych. Sam etap badań w przypadku neuromarketingu oznacza poszerzenie portfolio instrumentów badawczych o aparat fMRI (funkcjonalny rezonans magnetyczny) i działania polegające na mapowaniu emocji u badanych konsumentów. Jednak są prostsze i tańsze metody jak zastosowanie, przynajmniej w niektórych segmentach sensoryki zmysłu węchu lub smaku. Nie bez znaczenia jest też właściwie dobrany personel. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu