BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Gołata Krzysztof (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Title
Hejt w sieci a wizerunek przedsiębiorcy
Hate on Network and The Image of Entrepreneurs
Source
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2017, nr 313, s. 74-86, bibliogr. 14 poz.
Keyword
Wizerunek przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo, Internet
Company image, Enterprises, Internet
Note
streszcz., summ.
Abstract
Zjawisko hejtu w internecie identyfikowane jest przede wszystkim z polityką i show-biznesem. Jednak coraz częściej możemy mówić o hejcie w odniesieniu do gospodarki i ludzi z nią zawiązanych. Przedsiębiorcy są bardzo często osobami publicznymi, które nie mają doświadczenia w walce z obraźliwymi komentarzami w sieci. Zjawisko hejtu w gospodarce trzeba rozpatrywać w dwóch aspektach. Może ono być powodem upadku poszczególnych firm. Może także zniszczyć, w krótkim okresie, wizerunek oraz reputację, które buduje się przez lata. Hejterzy w komentowaniu rzeczywistości gospodarczej i działań przedsiębiorców odwołują się do stereotypów i nieprawdziwych informacji.(abstrakt oryginalny)

The phenomenon of hate on the Internet is identified primarily with politics and show business. However, more often we can talk about hate in relation to the economy. Entrepreneurs are often public figures, but they have no experience in the fight against offensive comments on the Internet. The phenomenon of hate in the economy must be considered in two aspects. It may be the reason for the fall of the individual companies. It can also destroy, in the short term, image and reputation, which is built up through the years. Haters in commenting the economic reality and business activities refer to stereotypes and false information.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bendyk E. (2016), Głos sieci, "Polityka", 20-26 kwietnia.
  2. Bilewicz M., Stefaniak A. (2014), Polska w ruchu. Eksperci i młodzi liderzy o wielokulturowości, transformacji i aktywizmie, Fundacja Humanity in Action Polska, Warszawa.
  3. Chrabota B. (2014), Fabryki hejtu pracują, "Rzeczpospolita" Plus Minus, 19 marca.
  4. Cieśla J. (2015), Chorzy blogerzy, "Polityka", 29 lipca-4 sierpnia.
  5. Czaplicka M. (2015), Hejt w Internecie. Raport ilościowy, http://wobuzz.com/hejt/wpcontent/ uploads/2015/09/raport-o-hejcie-w-sieci.pdf (dostęp: 21.05.2016).
  6. Gołata K. (2009), Przedsiębiorca w okresie polskiej transformacji - geneza pojęcia [w:] Gospodarka rynkowa w Polsce - 20 lat transformacji, Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, nr 130.
  7. Jaroń D. (2015), Hejt w Internecie. Jak z nim walczyć? www.fakty.interia.pl/tylko-unas/ news-hejt-w-internecie-jak-z-nim-walczyc,nId,1735603 (dostęp: 21.05.2017).
  8. Kim R., Lis E. (2016), Hejterzy bez zahamowań, "Newsweek Polska", 1-7 lutego.
  9. Maliszewski N. (2015), Badanie: PO i Kopacz obiektem największego hejtu, www.wiadomosci.onet.pl/kraj/badanie-po-i-kopacz-obiektem-najwiekszego-hejtu/ exyttb (dostęp: 20.05.2016).
  10. Siwek A. (2015), Fala negatywnych komentarzy po śmierci Jana Kulczyka. Skąd bierze się hejt w Internecie, www.wiadomosci.wp.pl/fala-negatywnych-komentarzy-posmierci- jana-kulczyka-skad-bierze-sie-hejt-w-internecie-6027728356058241a (dostęp: 20.05.2016).
  11. Suchecka J. (2015), Dopaść skrzywdzonego, czyli hejt nasz powszedni, "Gazeta Wyborcza", 28 lipca.
  12. Suchodolska M. (2014), Gospodarczy hejt, czyli jak doprowadzić konkurenta do ruiny, "Dziennik Gazeta Prawna", 7.03.2014 r.
  13. Święchowicz M. (2016), W końcu ktoś nie wytrzyma, "Newsweek Polska", 4-10 kwietnia.
  14. Żądło A. (2016), Troll na zleceniu, "Polityka", 6-12 kwietnia.
Cited by
Show
ISSN
2083-8611
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu