BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Knop Urszula (Biblioteka Główna Politechniki Częstochowskiej), Cichoń Seweryn (Politechnika Częstochowska)
Title
Zarządzanie relacjami z klientem w bibliotece szkoły wyższej
Customer Relationship Management in the University Library
Source
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2017, t. 18, z. 2, cz. 2, s. 35-43, bibliogr. 12 poz.
Entrepreneurship and Management
Issue title
Zarządzanie humanistyczne i publiczne
Keyword
Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Zarządzanie biblioteką, Obsługa klienta
Customer Relationship Management (CRM), Library management, Customer service
Note
summ.
Abstract
Celem artykułu jest przybliżenie nowych form pozyskiwania i utrzymywania klienta dla organizacji, również biblioteki szkoły wyższej. W tekście dokonano także interpretacji terminu CRM, kształtowania relacji w kontekście obsługi klienta oraz wykorzystywania sprzyjających temu nowoczesnych narzędzi. Autorzy starali się wykazać istotność kształtowania się relacji z klientem w bibliotece w sprzyjającym, innowacyjnym, sieciowym środowisku. (fragment tekstu)

Customer relationship management is the way of the influence on the customer in a modern organization. Note, that keeping in touch with the individual customer benefits for the customer and the organization. In the library, the customer is the greatest value. This article attempts to answer the question why customer relationship management is important in the university library. There are highlighted basic issues, related to a new approach to the customer. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Adamczyk J. (2002), CRM w ujęciu klasycznym i internetowym, E-marketing.pl [online], http://www.e-marketing.pl/artyk/artyk63.php, dostęp: 22 luty 2017.
  2. Armstrong G., Kotler P. (2012), Marketing, Wolters Kluwer, Warszawa.
  3. Ball R. (2004), Zarządzanie Public Relations i relacjami z klientami w bibliotekach. Personel i klienci [w:] M. Kocojowa (red.), Public Relations: biblioteki, wydawnictwa, informacja naukowa, uczelnie, "Materiały z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej, 15", Wydawnictwo UJ, Kraków.
  4. Bohoriev A. (2016), 14 prostych kroków - promocja na Facebooku przy małym budżecie, "sprawny.marketing" [online], https://sprawnymarketing.pl/promocja-facebook, dostęp: 22 lutego 2017.
  5. Cichoń S. (2012), Szkoła wyższa na rynku usług edukacyjnych, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów", nr 3.
  6. Frąckiewicz E., Rudawska E. (2004), Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem koncepcji Customer Relationship Management, "Przegląd Organizacji" nr 7-8.
  7. Hołub-Iwan J. (2004), Zarządzanie kluczowymi klientami [w:] I. Dembińska-Cyran, J. Hołub-Iwan, J. Perenc, Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa.
  8. Jasiak M. (2013), Marketing relacji, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Zarządzanie", nr 905.
  9. Knop U. (2016), Komunikacja z klientem w bibliotece akademickiej. Ujęcie psychologiczne, "Biblioteka", nr 20.
  10. Kotler P., Keller K.L. (2012), Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  11. Nowakowski A. (b.r.), Oglądaj i pokaż się - YouTube, Ekonomicznie.pl [online], http://www.ekonomicznie.pl/strefa.php?strefa=artykuly&art=302, dostęp: 22 maja 2017.
  12. Pawłowska B., Witkowska J., Nieżurawski L. (2010), Nowoczesne koncepcje strategii orientacji na klienta, Naukowe PWN, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
2543-8190
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu