BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sroczyński Zdzisław (Politechnika Śląska)
Title
Jakość interakcji człowiek-komputer czynnikiem decydującym o popularności aplikacji mobilnych
The Role of The Quality of Human-Computer Interaction for The Popular Mobile Applications
Source
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2017, nr 317, s. 106-117, rys., bibliogr. 15 poz.
Keyword
Aplikacje mobilne, Komunikowanie człowiek-komputer
Mobile applications, Human-computer system
Note
JEL Classification: D83
streszcz., summ.
Abstract
Rynek związany z urządzeniami mobilnymi to najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź przemysłu IT. W pracy przedstawiono analizę wpływu jakości interakcji człowiek-komputer (Human-Computer Interaction, HCI) na popularność aplikacji mobilnych. Opisane zostały zarówno formalne normy branżowe, jak i rozwiązania wynikające z bieżących trendów, wyznaczane przez niezależnych twórców. Wybrane przykłady aplikacji mobilnych posłużyły jako ilustracja tezy o decydującym wpływie projektu interakcji użytkowej na osiągnięcie popularności i sukces ekonomiczny. Wskazane zostały ponadto istotne różnice pomiędzy klasycznymi systemami informatycznymi a aplikacjami mobilnymi, w szczególności w sferze dystrybucji i utrzymania. Pracę podsumowuje przegląd wyzwań i problemów związanych z projektowaniem oraz wdrażaniem aplikacji mobilnych z uwzględnieniem ich użyteczności.(abstrakt oryginalny)

The market of mobile devices is one of the most emerging branches of the industry nowadays. In the paper we consider the influence of the quality of HCI (humancomputer interaction) on the popularity of mobile applications. There are some commercial standards for the good design described, as well as achievements of the independent developers. Several case studies prove that in fact the proper user experience may decide about the ranking and economic success for the mobile application software project. Moreover, we also discuss some significant differences between classic computer software and mobile sector in the area of support and distribution. The last part of the article deals with challenges in the area of design of the mobile applications and their usability.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. App Annie Index™ Market Q1 2015 (2015), China and Mexico Charge Ahead.
  2. Harrison R., Flood D., Duce D. (2013), Usability of Mobile Applications: Literature Review and Rationale for a New Usability Model, "Journal of Interaction Science", May.
  3. Kapczyński A. (2015), Inżynierowie zarządzania w świecie pełnym cyfrowych możliwości, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej", seria "Zarządzanie", z. 80, nr 1933.
  4. Nielsen J. (1993), Usability Engineering, Academic Press, Boston.
  5. Nielsen J., Budiu R. (2013), Funkcjonalność aplikacji mobilnych. Nowoczesne standardy UX i UI, Helion, Gliwice.
  6. Sikorski M. (2010), Interakcja człowiek-komputer, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa.
  7. Sroczyński Z. (2014), Designing Human-Computer Interaction for Mobile Devices with the FMX Application Platform, "Theoretical and Applied Informaticsˮ, Vol. 26, No. 1, 2.
  8. Walotek-Ściańska K., Szyszka M., Wąsiński A., Smołucha D. (2014), New Media in the Social Spaces. Strategies of Influence, Verbum, Praha.
  9. Żukowska J., Sroczyński Z. (2014), Internetowe aplikacje mobilne narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw [w:] R. Pregiel, P. Buchwald (red.), Internet w społeczeństwie informacyjnym. Nowoczesne systemy informatyczne i ich bezpieczeństwo, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
  10. [www 1] Apple Inc., iOS Human Interface Guidelines, https://developer.apple.com /library/prerelease/ios/documentation/UserExperience/Conceptual/MobileHIG/ (dostęp: 29.09.2015).
  11. [www 2] Mikowska M. (red.) (2015), POLSKA.JEST.MOBI 2015. Marketing mobilny w Polsce 2015, JestemMobi, maj, http://jestem.mobi.
  12. [www 3] Treder M., Pachucki A., Zielonko A., Łukasiewicz K., Mobile Book of Trends 2014, UX Pin & Movade internal report, http://studio.uxpin.com/ebooks/mobiledesign- book-of-trends/ (dostęp: 30.09.2015).
  13. [www 4] https://developer.android.com/design/index.html (dostęp: 30.09.2015).
  14. [www 5] https://dev.windows.com/en-us/design (dostęp: 30.09.2015).
  15. [www 6] http://www.iblondynka.pl/.
Cited by
Show
ISSN
2083-8611
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu