- Author
- Kuźbik Paweł (Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania)
- Title
- CSR 2.0 jako narzędzie zmian w organizacji sportowej
CSR 2.0 as a Tool of Changes In Sports Organization - Source
- Ekonomiczne Problemy Usług, 2017, nr 126, T.1, s. 177-185, tab., bibl.9 poz.
- Keyword
- Społeczna odpowiedzialność, Społeczeństwo informacyjne
Social Responsibility, Information society - Note
- JEL Classification: L83 , M14
streszcz., summ. - Abstract
- Koncepcja społecznej odpowiedzialności w tradycyjnym rozumieniu (CSR 1.0) w organizacjach sportowych straciła swoją efektywność i koniecznością stało się poszukiwanie nowych rozwiązań, które będą pozwalały równoważyć cele sportowe z ekonomicznymi i społecznymi. Nowa koncepcja CSR 2.0, zaproponowana przez W. Vissera wydaje się słusznym kierunkiem, pozwalającym budować silne i trwałe relacje z kluczową grupą interesariuszy z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych stron.(abstrakt oryginalny)
The concept of social responsibility in the traditional sense (CSR 1.0) in sports organizations, has lost its effectiveness and the need to become a search for new solutions, which will allow to balance the objectives of sport with the economic and social. A new concept of CSR 2.0, proposed by W. Visser seems to be the right approach, allowing to build strong and lasting relationships with key stakeholder group for the benefit of all stakeholders.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- Comporek, M. (2015). Sport Corporate Responsibility jako cel funkcjonowania klubów piłkarskich. Zarządzanie i Finanse, Journal of Management and Finance, 13 (1).
- Gasiński, T. (2011). Praktyczne narzędzia w budowaniu efektywnego dialogu. Warszawa: Wyd. HBR, Odpowiedzialny biznes 2011 - CSR 2.0.
- Gonciarski, W. (2012). Organizacja 2.0: Mit, realność czy konieczność? Współczesne Zarządzanie, 3.
- ISO 26000 (2010). Pobrano z: http://www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000.
- Kuźbik, P. (2015). Zarządzanie klubem sportowym w warunkach kryzysu. Marketing i Rynek, 5.
- Kuźbik, P. (2016). Sport jako platforma komunikacyjna w społeczeństwie informacyjnym. Ekonomiczne Problemy Usług, 123.
- McAfee, A. (2011). Firma 2.0. Gliwice: Wolters Kluwer Polska.
- Polski Komitet Normalizacyjny (2012). ISO 26000. Pobrano z: http://www.pkn.pl/.
- Visser, W. (2010). CSR 2.0. W: M. Pohl, N. Tolhurst, Responsible Business: How to Manage a CSR Strategy Successfully. Pobrano z: www.odpowiedzialnybiznes.pl.
- Cited by
- ISSN
- 1896-382X
- Language
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.18276/epu.2017.126-19