BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Watras Grażyna (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Title
Kreowanie niebiznesowych i-społeczności
Creating Non-Business Communities
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (9), 2006, nr 1144, s. 469-477, tab., bibliogr. 16 poz.
Issue title
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Keyword
Użytkownicy internetu, Klasyfikacja
Internet users, Classification
Note
summ.
Abstract
Wykreowanie niebiznesowej i-społeczności wymaga od jej twórcy przeprowadzenia wielu ważnych działań, głównie jej zainicjowania, a więc sformułowania jasno określonych celów stanowiących o formach i sposobach jej funkcjonowania. Kolejne działania dotyczą dostarczenia rozwiązań technologicznych w zakresie rejestracji, identyfikacji członków społeczności oraz komunikacji miedzy nimi. Dalsze funkcjonowanie i-społeczności uzależnione jest od członków i-społeczności, ich pomysłowości i inwencji. (fragment tekstu)

Beside business communities, there are also other societies that are not related to business. The main reasons to set up these communities, among others, are: common interests, hobbies, convictions, opinions, needs and also demographic and culture features. This article presents the process of creating non-business communities with special attention to particular criteria. E-communities are also presented by Maslow's theory of needs. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Banks D., Daus K., Customer Community, Wiley Company&San Francisco, 2002.
  2. Biskupska A., Kryska M., Dzikość serca w Internecie, http://sympatia.onet.pl/1217396,prasa.html, 2005.
  3. Czaczkowska E.K., W jaki sposób złapać w sieci męża katolika, "Rzeczpospolita" z dnia 15 listopada 2005.
  4. Elektroniczna swatka, http://www.audyt.gemius.pl/article_swatka.php, 2005.
  5. Krukowski M., Gacki G., Internet odmienia świat, "Nowe Państwo", http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=2&ITEM=l 131338&Kat=243, 2003.
  6. Małachowski A., Wirtualny homo economicus, Materiały na konferencję "Informacja XXI wieku", Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2003.
  7. Mazurek G., Fundamenty budowania wirtualnych społeczności, "Modern Marketing" 2003 nr 4.
  8. Mazurek G., Liderzy opinii online, http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2//aid=m433a8b700d84e, 2005.
  9. MultiForum dyskusyjne, http://mforum.pl, 2005.
  10. Niemirowska M., Wakacyjny ruch na polskich witrynach, http://di.com.pl/artykuly/tresc.php?Ip=53 , 2004.
  11. Osipczuk M., Internetowe grupy wsparcia http://psychotekst.com/strona.php?nr=197, 2005.
  12. Tadeusiewicz R., Społeczność Internetu, Exit, Warszawa 2002.
  13. Tapscott D., Gospodarka cyfrowa: nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej, Business Press, Warszawa 1998.
  14. Teszner Ł., Kto mieszka w cyberprzestrzeni? O społeczeństwach internetowych, http://www.cyberforum.edu.pl/druk.php3?ITEM=21, 2004.
  15. Tempska A., Zydel R., Społeczność internetowa?, http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,60806,2746134.html, 2005.
  16. Wolski A., Generacja GG:2 min BiznesNet.pl, www.biznesnet.pl/w/8854/Generacja-GG:-2mln, 2005.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1507-3858
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu