BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Binytska Kateryna (Khmelnytskyi Humanitarian-Pedagogical Academy)
Title
Multicultural Education in the Context of Professional Training of Future Primary School Teachers in Ukraine
Polìkulʹturna osvìta v kontekstì profesìjnoï pìdgotovki majbutnìh učitelìv počatkovoï osvìti v Ukraïni
Source
Studia Zarządzania i Finansów Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 2016, nr 11, s. 113-119, bibliogr. 10 poz.
Studies in Management and Finance by the Poznan School of Banking
Issue title
Zarządzanie wielokulturowym potencjałem społecznym
Keyword
Wielokulturowość, Edukacja, Kształcenie zawodowe, Kształcenie nauczycieli, Pedagogika
Multicultural, Education, Vocational training, Education of teachers, Pedagogy
Note
res., summ.
Abstract
The article focuses on the features of a multicultural education in the context of the professional training of future primary school teachers when teaching the course "Comparative Pedagogy" for students of a "Primary education" specialty. The author analyses the scientific works of modern researchers on the problem aforementioned. The article considers the conceptual foundations of a multicultural education and the peculiarities of multicultural competence of future primary school teachers. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Binytska K.М., 2016, Roboch prohrama z navchalnoi dystsypliny «Porivnialna pedahohika» dlia studentiv zaochnoi formy navchannia osvitnioho rivnia bakalavr, Haluz znan 01 Osvita, Spetsialnist 013 Pochatkova osvita, Khmelnytskyi: KhHPA.
  2. Chekh А.О., 2014, Porivnialna pedahohika v yevropeiskykh osvitnikh paradyhmakh (druha polovyna ХХ - pochatok ХХІ stolittia), Drohobych: М-vo osvity i nauky Ukrainy.
  3. Grzybowski Р., 2009, Edukacja europejska: od wielokulturowości ku międzykulturowości: koncepcje edukacji wielokulturowej i międzykulturowej w kontekście europejskim ze szczególnym uwzględnieniem środowiska frankofońskiego, Kraków: Impuls.
  4. Kokiel A., 2011, Values of students of pedagogy in a changing social reality, Szczecin: Volumina.
  5. Levytska L.A., 2013, Zmist poniattia polikulturna osvitav vitchyznianii ta zarubizhnii pedahohitsi, http://scaspee.com/all-materials/29 [access: 1.12.2016].
  6. Nos L.S., 2016, Prohrama navchalnoi dystsypliny «Porivnialna pedahohika» haluzi znan 01 Osvita spetsialnosti 013 Pochatkova osvita, kvalifikatsii Mahistr pochatkovoi osvity. Vykladach pedahohiky i metodyk pochatkovoi osvity. Vchytel anhliiskoi movy v pochatkovykh klasakh, Lviv: Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka.
  7. Sokolova I.V. (ed.), 2008, Profesiina pidhoyovka maibutnioho vchytelia-filoloha za dvoma spetsialnostiamy, Mariupol: АRТ-PRES.
  8. Tkachova O.O., 2011, Polikulturna osvita yak faktor formuvannia tolerantnosti osobystosti, Naukovyi visnyk Donbasu, № 2, http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2011_2_9.
  9. Volkova N.I., 2015, Polikulturna osvita u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh ekonomistiv, Pedahohichnyi protses: teoriya i praktyka, № 1-2(46-47).
  10. Vorotniak L.І., 2008, Osoblyvosti pedahohichnoi tekhnolohii formuvannia polikulturnoi kompetentsii mahistriv u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh, Pedahohichnyi dyskurs, Vyp. 3, 48-53.
Cited by
Show
ISSN
2084-0152
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu