BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Lipka Anna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Title
Projektowanie eksperymentów w ZZL : (na przykładzie badań generacyjnych)
The Design of HRM Experiments : the Example of Generational Research
Source
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2017, nr 2, s. 79-90, tab., bibliogr. 21 poz.
Keyword
Pokolenie Z, Efektywność, Eksperyment badawczy, Zarządzanie zasobami ludzkimi
Generation Z, Effectiveness, Scientific experiment, Human Resources Management (HRM)
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule przedstawiono warunki i zalety stosowania eksperymentu. Opisano przebieg eksperymentu dotyczącego reprezentantów pokolenia Z. Ponadto podano przykłady innych projektów badań eksperymentalnych odnoszonych do generacji pracobiorców. Poruszono też kwestię możliwości i granic wpływania na efektywność badań z zastosowaniem tej metody. (abstrakt oryginalny)

The article presents the conditions and advantages of applying the experimental method. It describes the course of an experiment that looked at representatives of Generation Z. Moreover, it presents examples of other experimental research projects examining the employee generation. Also raised were issues of opportunities and limits affecting the effectiveness of research using this method. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Belbin M. (2016), Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek, Warszawa, Wolters Kluwer.
  2. Brzeziński J. M. (2000), Podstawowe modele badawcze - eksperymentalny i korelacyjny, w Strelau J. (red.) (2007), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 1, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  3. Falk A., Heckman J. J. (2009), Lab Experiments are a major source of knowledge in the social sciences, Science, vol. 326, nr 5952.
  4. Golińska L. (2012), Temperament i osobowość - źródła indywidualnej niepowtarzalności, w Bielawska-Batorowicz E. (red.), Wprowadzenie do psychologii dla ekonomistów, Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  5. Gmür M., Klimecki R. (2001), Personalbindung und Flexibilisierung, Zeitschrift für Organisation, nr 1.
  6. Hacker W., Iwanowa A., Richter O. (1983), Tätigkeitsbewertungssystem TBS. Handanweisung, Berlin, Psychodiagnostisches Zentrum.
  7. Hirschman A. O. (1995), Lojalność, krytyka, rozstanie. Reakcje na kryzys państwa, organizacji i przedsiębiorstwa, Kraków, Znak.
  8. Kaźmierczak A., Sowińska-Bonder K. (2010), HR przejmuje przywództwo w biznesie, Personelplus, nr 12 (37).
  9. Krawczyk M. (2012), Planowanie eksperymentów, w Krawczyk M. (red.), Ekonomia eksperymentalna, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer business.
  10. Krawczyk M. (2012), Podstawy: filozofia metody eksperymentalnej w ekonomii, w Krawczyk M. (red.), Ekonomia eksperymentalna, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer business.
  11. Lipka A. (2015), Organizacja eksperymentu w obszarze HR, w Lipka A., Waszczak S., Winnicka-Wejs A., Eksperyment w obszarze HR, Warszawa, CeDeWu.
  12. Łobocki M. (2011), Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków, Impuls.
  13. Malarski M. (2016), Sytuacje niewygodne w relacjach przełożony - podwładny, w Świątek-Barylska I. (red.), Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  14. Nehrebecka N., Dzik A. (2012), Analiza danych. Eksperymetria, w Krawczyk M. (red.), Ekonomia eksperymentalna, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer business.
  15. Rószkiewicz M. (2002), Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
  16. Pilecka B. (2016), Agresja jako zjawisko psychologiczne, < winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0073/roz09.pdf >.
  17. Ranschburg J. (1980), Lęk, gniew, agresja, Warszawa, WSiP.
  18. Shaugnessy J. J., Zechmeister E. B., Zechmeister J. S. (2002), Metody badawcze w psychologii, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  19. Stańczyk-Hugiet E. (2011), Metody eksperymentalne i symulacyjne w badaniach ekonomicznych, w Czakon W. (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer business.
  20. Stotz W. (2007), Employee Relationship Management. Der Weg zu engagierten und effizienten Mitarbeitern, München, Oldenbourg Wissenschaftsverlag.
  21. Wieczorkowska-Wierzbińska G., Wierzbiński J., Król G. (2015), Metody ilościowe, w Kostera M. (red.), Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie Sedno.
Cited by
Show
ISSN
2543-4411
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu