BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Zielaskiewicz Henryk (Polskie Towarzystwo Logistyczne), Nowak Iwo (Instytut Logistyki i Magazynowania)
Title
Transport wodny śródlądowy w Polsce nadal w cieniu
Source
Logistyka, 2016, nr 5, s. 10-12, rys., tab., fot., wykr.
Keyword
Transport wodny, Logistyka transportu, Infrastruktura kolei
Water carriage, Transport logistics, Rail infrastructure
Abstract
Budowanie łańcuchów transportowych poprzez tak zwane proekologiczne gałęzie transportu, z udziałem transportu wodnego śródlądowego oraz kolejowego, należy do istotniejszych punktów polityki Unii Europejskiej w zakresie ochrony środowiska oraz ograniczenia niekorzystnych wpływów transportu na środowisko naturalne. Takie kierunki działań określone zostały w polityce transportowej UE zawartej w Białej Księdze. Obie gałęzie transportowe zaliczane są do najbardziej ekologicznych form transportu. Są też najbardziej efektywne pod względem ogólnych kosztów przewiezienia ładunku. Dlatego łączenie ich w jednym łańcuchu logistycznym niesie za sobą nie tylko korzystne efekty ekologiczne w odniesieniu do innych gałęzi transportowych, ale również optymalne rozwiązania organizacyjne przy przeładunku oraz efektywne przewozy dużych ilości ładunków na znacznych odległościach. W naszym kraju obie gałęzie transportu mają bardzo zły stan infrastruktury transportowej na skutek dużych zaniedbań w jej utrzymaniu oraz modernizacji w ostatnich dwóch dekadach. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Cited by
Show
ISSN
1231-5478
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu