BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kall Jacek (WSB University in Poznań)
Title
Mobile Applicationsin Relations-Building by University
Aplikacje mobilne w budowaniu relacji ze szkołą wyższą
Source
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 2016, t. 71 nr 6, s. 171-191, bibliogr. 39 poz.
The Poznan School of Banking Research Journal
Issue title
Szkoły wyższe w świetle zmian w zachowaniach nabywców
Keyword
Szkolnictwo wyższe, Aplikacje mobilne, Studenci
Higher education, Mobile applications, Students
Note
streszcz., summ.
Abstract
Wysoka penetracja smartfonów wśród osób aktualnie studiujących każe zadać sobie pytanie o możliwość wykorzystania komunikacji mobilnej, a w szczególności aplikacji mobilnych w budowaniu relacji studentów z ich uczelnią. W artykule opisano kluczowe wyróżniki komunikacji mobilnej, by następnie na tym tle dokonać analizy specyfiki aplikacji mobilnych. Następnie przeanalizowano wyniki badań populacji osób studiujących w Polsce, poświęconych znajomości i korzystaniu przez nich z aplikacji mobilnej ich uczelni (na tle innych, popularnych kategorii aplikacji).(abstrakt oryginalny)

The high penetration of smartphones among higher education students begs the question of whether it would be possible to exploit mobile communication, and mobile applications in particular, in building relationships between students and their university. The paper describes the key differentiators of mobile communication, to subsequently examine the unique characteristics of mobile applications and thus provide a setting in which to discuss the findings of a representative survey involving the population of Poland's higher education students and aiming to find out about their awareness and usage of their university's mobile applications (vis-à-vis other popular categories of applications).(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Accenture, 2014, Mobility: Fueling the Digital Surge, https://www.accenture.com/t20150527T211105__w__/fr-fr/_acnmedia/Accenture/Conversion-Assets/DotCom/Documents/Local/fr-fr/PDF_5/Accenture-Mobility-Research-Report-2014.pdf [accessed 26.07.2016].
  2. Assir F., 2014, We Imagined The App As a Person At a Bar, "Fast Company."
  3. At Disney World, Fun Never Stops, 2014, "FastCompany."
  4. Deloitte, 2013, The Deloitte Consumer Review: Beyond the Hype - The True Potential of Mobile, https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/se/Documents/consumer-business/uk-cb-consumer-review-edition-5130620.pdf [accessed 26.07.2016].
  5. Econsultancy, 2015, Quarterly Digital Intelligence Briefing: The Quest for Mobile Excellence, http://ceodigital.chiefnation.com/wp-content/uploads/2015/09/QDIB-The-Quest-for-Mobile-Excellence-April-2015-UK-SEND-v2.pdf [accessed 26.07.2016].
  6. eMarketer, 2015, Mobile Content and Activities Roundup, https://www.emarketer.com/public_media/docs/eMarketer_Mobile_Content_Activities_Roundup.pdf [accessed 26.07.2016].
  7. Gardner H., Davis K., 2013, The App Generation: How Today's Youth Navigate Identity, Intimacy and Imagination in a Digital World, New Haven: Yale University Press.
  8. Google, 2013a, Our Mobile Planet: Czech Republic - Understanding the Mobile Consumer.
  9. Google, 2013b, Unser Mobiler Planet: Deutschland. Der mobile Nutzer.
  10. Google, 2013c, Our Mobile Planet: Polska - poznaj konsumentów mobilnych.
  11. Gupta S., 2013, For Mobile Devices Think Apps, Not Ads, Harvard Business Review, No. 3: 71-75.
  12. GUS, 2013, Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2013, Warszawa.
  13. Husson T., Ask J.A., 2014, Predictions 2015: Most Brands Will Underinvest in Mobile, http://www.telecomnews.co.il/image/users/228328/ftp/my_files/General Files/Predictions 2015- Most Brands Will Underinvest In Mobile.pdf?id=22286877 [accessed 26.07.2016].
  14. IAB Polska, 2015, Mobile online w Polsce: Perspektywy rozwojowe, https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2015/04/Book_Raport_mobile_2015.pdf [accessed 26.07.2016].
  15. Jestem.mobi, 2014, Marketing mobilny w Polsce 2013/2014.
  16. Johnson L., 2014, Starbucks inches in on 5M mobile weekly transactions, http://www.mobilecommercedaily.com/starbucks-inches-in-on-5m-mobile-weekly-transactions [accessed 24.07.2015].
  17. Klein J., 2013, Mobile Marketing: Successful Strategies for Today's Mobile Economy, Lexington: Create Space Independent Publishing Platform.
  18. Kłosowski Ł., 2015, Kobiety ze smartfonem w ręku wyraźnie bardziej aktywne od facetów, GoMobi.pl, http://gomobi.pl/news/kobiety-ze-smartfonem-w-reku-wyraznie-bardziej-aktywne-od-facetow [accessed 26.07.2015].
  19. Martin Ch., 2011, Third Screen: Marketing to Your Customers in a World Gone Mobile, Boston: Nicholas Brealey Publishing.
  20. MEC Mobile Report: blisko 2/3 polskich internautów ma smartfony, wolimy aplikacje z reklamami, ale za darmo, 2014, http://www.mecglobal.pl/news/mec-mobile-report-blisko-2-3-polskich-internautow-ma-smartfony-wolimy-aplikacje-z-reklamami-ale-za-darmo [accessed 26.07.2015].
  21. Mikowska M., 2014, Smartfonizacja w Polsce 2014, jestem.mobi, http://jestem.mobi/2014/02/smartfonizacja-w-polsce-2014-najwazniejsze-liczby-infografika/ [accessed 26.07.2016].
  22. Millward Brown, 2013, Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów, https://biuroprasowe.netpr.pl/file/mediakit/551721/a7/Raport+z+badania.pdf [accessed 26.07.2016].
  23. Mobile Posse i Phoenix Marketing, 2013, The Ultimate Guide to the Next Big Wave in Mobile: The Home Screen.
  24. Netbiscuits, 2013a, Get Mobile-Ready for Brand Success, Kaiserslautern.
  25. Netbiscuits, 2013b, People's Web Report, Kaiserslautern.
  26. Nicol D., 2013, Mobile Strategy: How Your Company Can Win by Embracing Mobile Technologies, Upper Saddle River: IBM Press Pearson.
  27. Nielsen, 2014, An Era of Growth: The Cross-Platform Report, http://www.nielsen.com/content/dam/corporate/us/en/reports-downloads/2014 Reports/nielsen-cross-platform-report-march-2014.pdf [accessed 26.07.2016].
  28. Odyseja, 2014, OMG! czyli jak mówić do polskich Milenialsów. Raport z badania, http://o-m.pl/informacje_prasowe/407/omg-czyli-jak-mowic-do-polskich-milenialsow-raport.html [accessed: 26.07.2016].
  29. Olękiewicz A., 2014, Konsument na obrzeżu świata realnego i cyfrowego:TNS, http://www.tnsglobal.pl/wp-content/blogs.dir/12/files/2014/09/TNS-Konsument-na-obrzezu-Andrzej-Olekiewicz.pdf [accessed 26.07.2016].
  30. One in six smartphone owners use them for purchasing, 2013, http://www.iabuk.net/about/press/archive/one-in-six-smartphone-owners-use-them-for-purchasing [accessed 14.07.2015].
  31. Patel D., Schneider J., Surana K., 2013, Cracking the Mobile Advertising Code, "Harvard Business Review Blog Network".
  32. PricewaterhouseCoopers, 2014, Exciting Times Ahead For Mobile Advertising: the EI2 Route to Success - Engagement, Identity, Insight, https://www.pwc.com/gx/en/global-entertainment-media-outlook/assets/exciting-times-ahead-for-mobile-advertising.pdf [accessed 26.07.2016].
  33. Sacks D., 2014, Oreo Tags Pop Culture, "FastCompany".
  34. Schadler T., Bernoff J., Ask J., 2014, The Mobile Mind Shift: Engineer Your Business to Win in the Mobile Moment, Cambridge: Groundswell Press.
  35. Silverpop, 2014, 7 Key Marketing Trends for 2015 and Tactics for Succeeding in the New Year, http://www.mercerindustries.com/wp-content/uploads/new/7-Marketing-Trends-for-2015-Silverpop.pdf [accessed 26.07.2016].
  36. Smartphone Users Play Games to Relieve Stress, 2014, https://www.emarketer.com/Article/Smartphone-Users-Play-Games-Relieve-Stress/101052 [accessed 24.07.2015].
  37. Szlendak T., 2014, Tubylcy z tysięcy subświatów, Poradnik Psychologiczny Polityki, No. 16.
  38. Usablenet, 2013, A Guide to Great Apps, New York.
  39. Vibes, 2013, Mobile Consumer Trends. Combat Showrooming with Personalization, https://www.slideshare.net/Vibes_Thought_Leadership/combat-showrooming-with-personalization-27541228 [accessed 26.07.2016].
Cited by
Show
ISSN
1426-9724
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu