BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sobolewska Sylwia (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Title
Aplikacje mobilne w procesie przepływu informacji między przedsiębiorstwem a klientem
Mobile Applications in the Process of Information Flow between Companies and Customers
Source
Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych / Szkoła Główna Handlowa, 2017, nr 44, s. 99-109, tab., bibliogr. 23 poz.
Issue title
Uwarunkowania funkcjonowania gospodarki cyfrowej
Keyword
Aplikacje mobilne, Przepływ informacji, Klient, Przedsiębiorstwo
Mobile applications, Data flow, Customer, Enterprises
Note
streszcz., summ.
Abstract
Urządzenia mobilne stały się integralną częścią otaczającej nas rzeczywistości. Niezależnie od miejsca przebywania wszędzie można spotkać ludzi korzystających z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony oraz tablety. Wynika to z faktu, że urządzenia mobilne są w stanie zapewnić natychmiastowy dostęp do informacji lub rozrywki wtedy, gdy jest to potrzebne. Urządzenia mobilne, towarzysząc konsumentom praktycznie bezustannie, stają się doskonałym kanałem komunikacji, który chcą wykorzystać przedsiębiorstwa. Jednym ze sposobów przekazywania informacji przez urządzenie mobilne jest udostępnienie aplikacji, którą użytkownik może zainstalować. W niniejszym artykule zostaną przedstawione możliwości wymiany informacji między przedsiębiorstwem a klientem poprzez aplikacje mobilne.(fragment tekstu)

Mobile applications have become one of the most important communication channels between customers and companies. Mobile applications deliver information about products, services, loyalty programmes and other useful information. Instead, many applications want the access to private user information (not only e-mail addresses, but also location, contacts, call logs or cameras).(original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Alnawas I., Aburub F., The effect of benefits generating from interacting with branded mobile apps on consumer satisfaction and purchase intentions, "Journal of Retailing and Consumer Services" 2016, vol. 31.
  2. Bellman S., Potter R. F., Treleaven-Hassard Sh., A. Robinson J., Varan D., The Effectiveness of Branded Mobile Phone Apps, "Journal of Interactive Marketing" 2011, vol. 25, issue 4, November.
  3. Coussement Martha A., Teague Thomas J., The new customer-facing technology: mobile and the constantly-connected consumer, "Journal of Hospitality and Tourism Technology" 2013, vol. 4/2.
  4. Eastin M. S., Brinson N. H., Doorey A., Wilcox G., Living in a big data world: Predicting mobile commerce activity through privacy concerns, "Computers in Human Behavior" 2016, vol. 58.
  5. Fenu G., Pau L. P., An Analysis of Features and Tendencies in Mobile Banking Apps, "Procedia Computer Science" 2015, vol. 56.
  6. Im H., Ha Y., Is this mobile coupon worth my private information?: Consumer evaluation of acquisition and transaction utility in a mobile coupon shopping context, "Journal of Research in Interactive Marketing" 2015, vol. 9, issue 2.
  7. Kim S. J., Jen-Hui Wang R., Malthouse E. C., The Effects of Adopting and Using a Brand's Mobile Application on Customers' Subsequent Purchase Behavior, "Journal of Interactive Marketing" 2015, vol. 31.
  8. Raport: m-Shopper. Polacy na zakupach mobilnych, marzec 2016.
  9. Taylor D. G., Levin M., Predicting mobile app usage for purchasing and information sharing, "International Journal of Retail & Distribution Management" 2014, vol. 42, issue 8.
  10. Xu Ch., Peak D., Prybutok V., A customer value, satisfaction, and loyalty perspective of mobile application recommendations, "Decision Support Systems" 2015, vol. 79, November.
  11. Zhao Z., Balague Ch., Designing branded mobile apps: Fundamentals and recognitions, "Business Horizons" 2015, no. 58.
  12. Aplikacje mobilne w służbie biznesu, przemysłu i człowieka, http://inwestycje.pl/it_ebiznes/Aplikacje-mobilne-w-sluzbie-biznesu-przemyslu-i-czlowieka;287746;0.html [dostęp 17.08.2016].
  13. Błocian M., Aplikacja Castorama dla mobilnego Windowsa - ułatwi zakupy i urządzenie domu, 30.03.2016, https://wpworld.pl/50820/aplikacja-castorama-dla-mobilnego-windowsa-ulatwi-zakupy-i-urzadzenie-domu/ [dostęp 17.08.2016].
  14. Carrefour przenosi system lojalnościowy do mobilnej aplikacji, 16.08.2016, http:// www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/carrefour-przenosi-system-lojalnosciowy-do-mobilnej-aplikacji,54048.html [dostęp 20.08.2016].
  15. Gustafson K., Retail Apps becoming more popular with shoppers, 09.12.2015, http:// www.cnbc.com/2015/12/09/retail-apps-becoming-more-popular-with-shoppers. html [dostęp: 20.04.2016].
  16. http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-145_en.htm [dostęp 17.08.2016].
  17. Kęprowska U., Zastosowanie marketingu mobilnego w branży turystycznej, "Handel Wewnętrzny" 2014, nr 6, file:///C:/Users/user/Downloads/HW%206%202014.207-220.pdf [dostęp 17.08.2016].
  18. Nowe technologie w bankowości, 26.06.2016, http://www.telix.pl/artykul/nowe-technologie-w-bankowosci-3,74492.html [dostęp 28.06.2016].
  19. Oświadczenie o prywatności, 14.08.2012, www.starbucks.pl/about-us/company-information/online-policies/privacy-statement [dostęp 27.06.2016].
  20. Richter F., 75% Of Mobile Apps Wants Access To User Data, 12.09.2014, https://www.statista.com/chart/2710/app-privacy/ [dostęp 07.06.2016].
  21. Richter F., The Most Popular Apps in the World, 17.06.2016, www.statista.com [dostęp: 7.06.2016, 20.06.2016, 17.08.2016].
  22. Szpiegostwo przez smartfon. Co wie o nas Android?, 26.08.2015, http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dziala/2015/08/szpiegujacy-smartfon.aspx [dostęp 27.06.2016].
  23. Tworząc mobilne aplikacje bankowe, musimy iść na kompromis, 30.05.2016, http://www.telix.pl/artykul/nowe-technologie-w-bankowosci-3,74492.html [dostęp 27.06.2016].
Cited by
Show
ISSN
1232-4671
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu