BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wicińska Karolina (Politechnika Rzeszowska)
Title
Media społecznościowe jako narzędzie rozwijające działania marketingowe przedsiębiorstw
Social Media as a Tool Developing Enterprises Marketing Activities
Source
Rynek - Społeczeństwo - Kultura, 2017, nr 3(24), s. 115-121, rys., bibliogr. 18 poz.
Issue title
Człowiek na rynku nieruchomości
Keyword
Media społecznościowe, Marketing interaktywny, Rozwój przedsiębiorstwa
Social media, Interactive marketing, Enterprise development
Note
streszcz., summ.
Abstract
Obszar działań marketingowych przedsiębiorstw ulega ciągłym zmianom. Wraz z rozwojem technologii, a w szczególności Internetu, pojawiają się kolejne narzędzia, które umożliwiają pozyskiwanie nowych klientów. Jednym z nich są media społecznościowe (ang. social media). Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie korzyści wynikających z włączenia portali społecznościowych w działania komunikacyjne firm. W pierwszej, teoretycznej części tekstu, Autorka przedstawia definicję mediów społecznościowych, ich podział oraz charakterystykę wybranych portali. Drugą część artykułu stanowi analiza badania empirycznego, przeprowadzonego wśród użytkowników mediów społecznościowych. Oprócz prezentacji wyników, Autorka identyfikuje korzyści z użycia portali oraz nakreśla zasady gwarantujące sukces komunikacyjny przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)

The area of enterprises marketing activities is still changing. Together with the development of technologies, especially the Internet, are appearing other tools, which enable finding new clients. One of them are social media. The main purpose of this article is to show the benefits of using social media in the communication of enterprises. The first, theoretical part of the paper presents the definition, types and characteristics of chosen social media. The second part is an analysis of the empirical study conducted among social media users. Besides of the results presentation, the Author identifies benefits of using social media and outlines the rules which ensure the enterprises communication success. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Breakenridge D., Solis B., (2009) Putting the Public Back in Public Relations: How Social Media Is Reinventing the Aging Business of PR, Upper Sadle River, New Jersey: Pearson Education Inc.
  2. Kaznowski D., (2016) Social media - społeczny wymiar Internetu [w:] Królewski J., Sala P., (red.), E-marketing Współczesne Trendy Pakiet startowy, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  3. Daniłoś M., (2016) Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  4. Haenlein M., Kaplan A.M., (2010) Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, "Business Horizons" nr 53.
  5. http://yt360.pl/celebryta-czy-znajomy-decyzje-zakupowe-polakow-badanie-iqs/ [20.02.2017].
  6. https://pl-pl.facebook.com/business/help/976240832426180 [20.02.2017].
  7. https://www.instagram.com/hm/ [20.02.2017].
  8. https://www.instagram.com/p/BMZfnnDAyaB/ [20.02.2017].
  9. https://www.instagram.com/starbucks/ [20.02.2017].
  10. https://www.instagram.com/tikkurilapotegakolorow/ [20.02.2017].
  11. https://www.youtube.com/watch?v=G1qaBjM6PSI [20.02.2017].
  12. Jodłowski M., (2015) 5 rzeczy, które warto testować, przeprowadzając kampanie na Facebooku https://sprawnymarketing.pl/kampania-na-facebooku/ [20.02.2017].
  13. Luzak B., (2016) Celebryta czy znajomy? - decyzje zakupowe Polaków, Badanie IQS.
  14. Miotk A., (2016) Nowy PR: jak Internet zmienił public relations, Lublin: Wydawnictwo Słowa i Myśli.
  15. Qualman E., (2011) Socialnomics. How social media transforms the way we live and do business, Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  16. Redakcja Chip, (2016) Z Facebooka korzysta już 14 milionów Polaków, http://www.chip.pl/news/wydarzenia/trendy/2016/03/z-facebooka-korzysta-juz-14-milionow-polakow [20.02.2017].
  17. Repeta T., (2015) Na "Ty" z #hashtagiem na Instagramie, https://sprawnymarketing.pl/hashtagi-instagram/ [20.02.2017].
  18. Scholl H., (2015) Instant Profit Guide to Instagram Success, PublishDriver.
Cited by
Show
ISSN
2300-5491
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu