BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Czuba Tomasz (Uniwersytet Gdański), Oniszczuk-Jastrząbek Aneta (Uniwersytet Gdański), Borodo Adam (Uniwersytet Gdański)
Title
Internet Usage in Advertising and Distribution in the Banking Services Market
Wykorzystanie Internetu w reklamie i dystrybucji na rynku usług bankowych
Source
International Business and Global Economy, 2017, nr 36, s. 235-247, bibliogr. 8 poz.
Biznes Międzynarodowy w Gospodarce Globalnej
Keyword
Usługi bankowe, Kanały dystrybucji, Reklama, Badanie rynku
Banking services, Distribution channels, Advertising, Market research
Note
JEL Classification: M31, M37, G20
summ., streszcz.
Abstract
Artykuł przedstawia wyniki badań, których głównym celem było określenie stopnia wykorzystania Internetu w sektorze MŚP oraz w dystrybucji usług bankowych. Aby zrealizować założony cel, przeprowadzono badanie bezpośrednie z wykorzystaniem kwestionariusza badawczego (PAPI) na losowej próbie MŚP działających na polskim rynku usług bankowych. Przeprowadzono 1100 wywiadów z osobami decydującymi o wyborze banku do obsługi firmy. Uwagę zwraca wysoki stopień wykorzystania Internetu - tym wyższy, im więcej firma zatrudnia pracowników. Główny wniosek z badań mówi, że Internet traktować można jako sposób na prowadzenie biznesu lub jako narzędzie uzupełniające tradycyjny marketing, które zapewnia klientom wiele dodatkowych korzyści.(abstrakt oryginalny)

The paper presents the results of a research whose main aim was to determine the extent of Internet use in the SME sector and in the distribution of banking services. To reach this objective, direct interviews using a research questionnaire (PAPI) were conducted on a random sample of SMEs operating in the Polish banking market. A total of 1,100 interviews were conducted with managers responsible for selecting a bank to handle the company's financial operations. It is worth to point out the extensive use of the Internet, which grows along with the number of employees. The main conclusion is that the Internet can be treated as a way of conducting business or as a tool supplementing traditional marketing that provides customers with additional advantages.(original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Kuchciak M., 1997, Geneza i rozwój Internetu, Internet, nr 7-8.
  2. Oniszczuk-Jastrząbek A., 2007, Marketing w działalności internetowej przedsiębiorstwa,[in:] Przedsiębiorstwo - zasady działania, funkcjonowanie, rozwój,red. J. Żurek, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  3. Rydel M., 1998, Podręczny leksykon promocji, GFKM,Gdańsk.
  4. Szczepaniec M., Czuba T., Pietrzak J., 2015a, Finanse MSP 2015. Rynek usług bankowych, Credit Agricole SA, BNP Paribas SA, PKO Bank Polski SA, Gdańsk.
  5. Szczepaniec M., Czuba T., Pietrzak J., 2015b, Finanse MSP 2015. Rynek usług ubezpieczeniowych, PZU SA, Compensa SA, AIG SA, Gdańsk.
  6. Sznajder A., 2000, Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych, Kraków.
  7. Unold J., 2000, Marketingowy potencjał cyberprzestrzeni, materiały na VIII Krajową Konferencję EDI-EC, Consulting, Dobieszków.
  8. Wielki J., 2000, Elektroniczny marketing poprzez Internet, PWN, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
2300-6102
Language
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.4467/23539496IB.17.016.7464
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu