BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Leśna-Wierszołowicz Elwira (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Title
Korzyści ze stosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwie
The benefits of application of corporate social responsibility principles in a compan
Source
Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. Sectio A, Nauki Humanistyczne, Społeczne i Techniczne, 2016, nr 8(2), s. 65-76, rys., bibliogr. 10 poz.
Keyword
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Rozwój przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo
Corporate Social Responsibility (CSR), Enterprise development, Enterprises
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie korzyści z realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwie. W artykule przedstawiono istotę i wymiary CSR oraz korzyści z prowadzenia biznesu społecznie odpowiedzialnego. Uzupełnieniem artykułu jest zaprezentowanie wyników raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu z 2010 roku. (abstrakt oryginalny)

The aim of the article is to present the benefits of the implementation of the concept of corporate social responsibility in a company. The article presents the essence and dimensions of CSR and the benefits of corporate social responsibility. Supplement of the article is to present the results of the report of Responsible Business Forum of 2010.(original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Commission of the European Communities: Green Paper, Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility. Brussels 2001.
  2. Dębicka O., Oniszczuk-Jastrząbek A., Społeczna odpowiedzialność polskich przedsiębiorstw na tle wybranych krajów Unii Europejskiej, Prace i Materiały Instytutu Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego, nr 31/2, 2012.
  3. Filek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2006.
  4. Kos B., Przesłanki społecznej dpowiedzialności przedsiębiorstw,[w:] G. Po lok(red nauk.), Społeczna odpowiedzialność - aspekty teoretyczne i praktyczne, Zeszyty Naukowe, Wyd. UE Katowice, Katowice 2011.
  5. Menedżerowie/Menedżerki 500-Lider/Liderka CSR. Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2010.
  6. Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa 2008.
  7. Online Browsing Platform: Guidance on social responsibility. 2010, Pobrane z: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:26000:ed-1:v1:en (dostęp: 15.02.2016).
  8. Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  9. Rybak M., Etyka menadżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  10. Zieliński M., Korzyści z wdrożenia koncepcji CSR w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie, 2014, nr 74.
Cited by
Show
ISSN
2300-1739
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu