BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mordwa Stanisław (Uniwersytet Łódzki)
Title
Preferencje turystyczne łódzkich studentów
Tourist Preferences of Łódź Students
Source
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, 2000, nr 3, s. 175-190, rys., tab., bibliogr. 17 poz.
Keyword
Studenci, Turystyka, Preferencje konsumenta, Atrakcyjność turystyczna, Badanie preferencji konsumenckich
Students, Tourism, Consumer preferences, Touristic attractiveness, Consumer preferences research
Note
streszcz., summ.
Country
Łódź
Lodz
Abstract
Artykuł jest efektem badań percepcji przestrzeni Polski pod względem preferencji turystycznych wśród grupy studentów geografii Uniwersytetu Łódzkiego. Z wrócono uwagę na istniejącą zależność między zdolnością identyfikacji województw a preferowaniem ich do wypoczynku. Skonstruowano także szereg map mentalnych, określających preferencje turystyczne studentów. (abstrakt oryginalny)

Research tourist preferences in voivodeship scale is a subject of this paper. Results of this study are no t surprise. The more attractive voivodeships in students opinion are voivodeships in mountains, on the Baltic Coast and in Lakes Province. Voivodeships in Central and East Poland are preferred only by a several respondents. There are in Poland a group of voivodeships which are not properly recognised and identified; i.e. toruńskie, włocławskie, ciechanowskie, ostrołęckie, rzeszowskie, zamojskie and chełmskie. It's terra incognita without strong positive or negative preferences. Watching for a places to take a rest students first of all pay attention to it's natural advantages (mostly inhabitants of Łódź) and ecological situation (mostly residents of Łódź Region cities). D uring the studies there was revealed a specific type of preferences. Several people prefer first of all a big urban and industrial agglomerations. (original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bartnicka M., 1985, Wyobrażenia przestrzeni i ich badanie, "Etnografia Polska" , nr 2/29.
  2. Bartnicka M ., 1989, Wyobrażenia przestrzeni miejskiej Warszawy (studium geografii percepcji), "Dokumentacja Geograficzna" , z. 2.
  3. Bartnicka M., 1991, Społeczna struktura stanu zagospodarowania przestrzennego Warszawy, "Dokum entacja Geograficzna" , z. 3-4.
  4. Birek U., 1991, Ocena atrakcyjności turystycznej Polskich Karpat przez studentów geografii UJ, "Zeszyty Naukowe" UJ, Prace Geograficzne, z. 87.
  5. Domański B., 1991, Park narodowy w świadomości społecznej, "Dokumentacja Geograficzna", z. 3-4.
  6. Domański B., Libura H., 1986, Geograficzne badania wyobrażeń, postaw i preferencji, Przegląd Geograficzny" , z. 58.
  7. Domański B., Prawelska-Skrzypek G., 1986, Przestrzenne zróżnicowanie wyobrażeńo mieście na przykładzie Jarosławia, "Folia Geographica" , ser. Geogr. Oecon., z. 19.
  8. Gould P. R., 1966, On Mental Maps, "Discussion P aper", No. 9, Michigan University.
  9. Gould P. R., White R., 1974, Mental Maps, Harmondsworth.
  10. Libura H., 1988, Badania wyobrażeń geograficznych na przykładzie mieszkańców Sanoka, "Dokumentacja Geograficzna" , z. 1.
  11. Libura H., 1991, Struktura wyobrażeń i postaw wobec miasta, "D okum entacja Geograficzna", z. 3-4.
  12. Lynch K., 1960, The Image o f the City, Cambridge (Mass).
  13. Mordwa S., 1991, Wyobrażenia przestrzeni miejskiej Łodzi, "Kronika Miasta Łodzi" , z. 2.
  14. Narodowy atlas Polski, 1973-1978, PAN-Ossolineum.
  15. Podsiedlik S., 1992, Percepcja przestrzeni turystycznej Polski przez studentów geografii, Praca magisterska obroniona w Katedrze Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego.
  16. Slodczyk J., 1980, Miejsce zamieszkania, zatrudnienia i wypoczynku preferowane przez studentów Wrocławia, "Opolskie Roczniki Ekonomiczne" , nr 10.
  17. Slodczyk J., 1981, Atrakcyjność regionów kraju w opinii studentów wyższych uczelni, "Opolskie Roczniki Ekonomiczne" , nr 11.
Cited by
Show
ISSN
1508-1117
Language
pol
URI / DOI
http://hdl.handle.net/11089/16963
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu