- Author
- Panasiewicz Leszek (Politechnika Lubelska), Paterek Paweł (AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
- Title
- Metodyki zwinne w praktyce organizacyjnego uczenia się
Agile Project Management as a Learning Organization Practices - Source
- Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 2017, nr 12, s. 32-43, tab., bibliogr. 17 poz.
Economics and Organization of Enterprise - Keyword
- Zarządzanie projektem, Proces uczenia się, Zarządzanie wiedzą
Project management, Learning process, Knowledge management - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- W artykule przedstawiono proces wdrożenia metodyk zwinnych w praktyce zarządzania z perspektywy procesów organizacyjnego uczenia się. Celem artykułu jest analiza wpływu wdrożenia zwinnych metodyk zarządzania projektami na procesy organizacyjnego uczenia się. Autorzy pokazali, że źródłem wzrostu efektywności prac projektowych realizowanych za pomocą metodyk zwinnych może być akceleracja procesów organizacyjnego uczenia się. Przedstawiona w artykule analiza koncepcji metodyk zwinnych oraz praktyk organizacyjnego uczenia się pozwoliła opracować precyzyjny test oceny gotowości organizacji do wdrożenia metodyk zwinnych na podstawie oceny potencjału uczenia się organizacji.(abstrakt oryginalny)
The article presents Agile project management deployment process in terms of organizational learning processes. The objective of the article is to show the impact analysis of Agile project management deployment to organizational learning processes. Authors have presented an acceleration of organizational learning processes as a source of Agile project team effectiveness. The analysis of Agile project management methodology and organizational learning practices allows creating precise Agile deployment process readiness test based on organization learning capacity.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business - Bibliography
- Cyfert Sz., 2012, Systemowy model organizacji: perspektywa procesów odnowy organizacyjnej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 276, s.123-129.
- Dove R., 1999, Knowledge management, response ability, and the agile enterprise, Journal of Knowledge Management, vol. 3, no. 1, s.18-35.
- Guillermo P.-B., 1999, Knowledge management in agile innovative organizations, Journal of Knowledge Management, vol. 3, no. 1, s.6-17.
- Hys K., 2015, Wybrane modele dojrzałości systemu zarządzania jakością w organizacji, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 421, s.176-185.
- Kamhawi E.M., 2012, Knowledge management fishbone: a standard framework of organizational enablers, Journal of Knowledge Management, vol. 16, no. 5, s.808-828.
- Kozarkiewicz A., 2012, Zarządzanie portfelami projektów, PWN, Warszawa.
- Nerur S., Mahapatra R., Mangalaraj G., 2005, Challenges of Migrating to Agile Methodologies, Communications of the ACM, vol. 48, no. 5, s.73-78.
- Panasiewicz L., 2008, Rola kultury organizacyjnej w procesach organizacyjnego uczenia się i zarządzania wiedzą, w: Różański A., Kuchinke K.P., Bojar E., (red.), Rozwój zasobów ludzkich. Teoria i praktyka, Politechnika Lubelska, Lublin, s. 91-108
- Panasiewicz L., 2014, Ukryta przewaga. Kultura organizacyjna jako czynnik sukcesu współczesnych przedsiębiorstw, Politechnika Lubelska, Lublin.
- Papadopoulos G., 2015, Moving from traditional to agile software development methodologies also on large, distributed projects, Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 175, s.455-463.
- Paterek P., 2014, Zarządzanie wiedzą w zespołach projektowych stosujących metodę Serum, Niepublikowana praca końcowa MBA, Politechnika Lubelska, Lublin.
- Paterek P., 2016, Kultura organizacyjna jako determinanta efektywnego zarządzania wiedzą w zespołach projektowych wykorzystujących metody zwinne, Marketing i Rynek, nr3, s.714-724.
- Raiśiene A.G., 2011, Advantages and Limitations of Integrated Management System: The Theoretical Viewpoint, Social Technologies, vol. 1, no. 1, s.25-36.
- Schwaber K., Sutherland J., 2016, The Scrum Guide, Scrum.org, US, Boston.
- Serrador P., Pinto J.K., 2015, Does Agile work? - A quantitative analysis of agile project success, International Journal of Project Management, vol. 33, no. 5, s.1040-1051.
- Vera D., Crossan M., Apaydin M., 2011, A Framework for Integrating Organizational Learning, Knowledge, Capabilities, and Absorptive Capacity, w: Easterby-Smith M., Lyles M.A., (red.), Handbook of Organizational Learning & Knowledge Management, John Wiley & Sons Ltd., Chichester, s. 153-180.
- AWA Adventures with Agile, http://www.adventureswithagile.com/, dostęp z dnia 22.11.2016 r.
- Cited by
- ISSN
- 0860-6846
- Language
- pol