BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Presz Agnieszka (Wyższa Szkoła Bankowości i Finansów w Bielsku-Białej)
Title
Product placement jako nietypowy instrument komunikacji marketingowej
Product Placement as a Non-Typical form of Marketing Communication
Source
Organizacje Komercyjne i Niekomercyjne wobec Wzmożonej Konkurencji i Rosnących Wymagań Konsumentów, 2006, vol. 5, s. 63-71, tab., bibliogr. 12 poz.
Keyword
Komunikowanie marketingowe, Product placement, Gospodarka rynkowa
Marketing communication, Product placement, Market economy
Note
summ.
Abstract
Jednym z podstawowych zadań każdego przedsiębiorstwa funkcjonującego w warunkach gospodarki rynkowej jest stała komunikacja z otoczeniem. Philip Kotler pisze, że "Nowoczesny marketing wymaga czegoś więcej niż wyprodukowania dobrego produktu, po atrakcyjnej cenie i dostępnego dla docelowych nabywców. Przedsiębiorstwa muszą także komunikować się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami. Nie do uniknięcia staje się ich rola jako komunikatora i promotora. Celem niniejszego referatu jest ukazanie istoty i zalet product placement (PP) oraz możliwości wykorzystania tego nietypowego instrumentu w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa. (fragment tekstu)

Modern enterprises use many ways of communicating with their surroundings. The main task of marketing communication is for an enterprise to influence current and prospective purchasers of its products. Product placement is a non-typical form of marketing communication used by enterprises. This article presents the essence and advantages of product placement, as well as considerations on connections between this non-typical form and traditional forms of marketing communication. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Budzyński W., Reklama. Techniki skutecznej perswazji., Poltext, Warszawa 1999 r.
  2. Bulak P., Product placement, "Marketing i Rynek", 2000, nr 4.
  3. Czarnecki A., Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji., PWE, Warszawa 2003.
  4. Drzazga M., Systemy promocji przedsiębiorstw na polskim rynku. Struktury i funkcjonowanie, Prace naukowe AE, Katowice 2004 r.
  5. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 1999 r.
  6. Laszczak M., Perswazyjny product placement, "Marketing w praktyce", 2003, nr 9.
  7. Leksykon marketingu, praca zbiorowa pod red. J.Altkorna i T.Kra- mera, PWE, Warszawa 1999 r.
  8. Ohme R.K., Reklama w kinie czyli skuteczny product placement, "Brief", 2005, nr 12.
  9. Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. J.Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 1995 r.
  10. Tokarska-Nyga M., Product placement (bez)prawny?, "Brief", 2002, nr 10.
  11. Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem, PWN, Warszawa 2001 r.
  12. www.esponsor.pl
Cited by
Show
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu