- Author
- Pawlik Andrzej (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
- Title
- P. Dziekański, A. Olak, S. Pytka, Marketing terytorialny - gmina i jej promocja, © Multiprint, S.R.O Košice © WSBIP w Ostrowcu Św., Koszyce - Ostrowiec Świętokrzyski -Zagnańsk 2014
- Source
- Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. Sectio A, Nauki Humanistyczne, Społeczne i Techniczne, 2014, nr 3(1), s. 129-131
- Keyword
- Samorząd terytorialny, Promocja miasta, Marketing terytorialny, Gospodarka rynkowa
Local government, City promotion, Territorial marketing, Market economy - Abstract
- Samorząd terytorialny rozumiany jest jako związek mieszkańców danego terytorium, wspólnie zajmujących się sprawami publicznymi o znaczeniu lokalnym. Reforma administracyjna (proces decentralizacji) wpłynęła na wy-kreowanie nowej roli samorządów terytorialnych, które przejęły odpowiedzialność za swój rozwój, samodzielnie nim kierując (decydując o kierunkach rozwoju), jednocześnie stając się zależnym od warunków otoczenia i mechanizmów gospodarki rynkowej. W opracowaniu zwrócono uwagę na istotną rolę i znaczenie działań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem promocji w funkcjonowaniu i rozwoju regionu. Wyjaśniono genezę oraz istotę marketingu terytorialnego, jak również możliwość zastosowania w nim narzędzi marketingu mix (tzw. terytorialny marketing-mix). (fragment tekstu)
- Full text
- Show
- Cited by
- ISSN
- 2300-1739
- Language
- pol