BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pawlik Andrzej (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
Title
P. Dziekański, A. Olak, S. Pytka, Marketing terytorialny - gmina i jej promocja, © Multiprint, S.R.O Košice © WSBIP w Ostrowcu Św., Koszyce - Ostrowiec Świętokrzyski -Zagnańsk 2014
Source
Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. Sectio A, Nauki Humanistyczne, Społeczne i Techniczne, 2014, nr 3(1), s. 129-131
Keyword
Samorząd terytorialny, Promocja miasta, Marketing terytorialny, Gospodarka rynkowa
Local government, City promotion, Territorial marketing, Market economy
Abstract
Samorząd terytorialny rozumiany jest jako związek mieszkańców danego terytorium, wspólnie zajmujących się sprawami publicznymi o znaczeniu lokalnym. Reforma administracyjna (proces decentralizacji) wpłynęła na wy-kreowanie nowej roli samorządów terytorialnych, które przejęły odpowiedzialność za swój rozwój, samodzielnie nim kierując (decydując o kierunkach rozwoju), jednocześnie stając się zależnym od warunków otoczenia i mechanizmów gospodarki rynkowej. W opracowaniu zwrócono uwagę na istotną rolę i znaczenie działań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem promocji w funkcjonowaniu i rozwoju regionu. Wyjaśniono genezę oraz istotę marketingu terytorialnego, jak również możliwość zastosowania w nim narzędzi marketingu mix (tzw. terytorialny marketing-mix). (fragment tekstu)
Full text
Show
Cited by
Show
ISSN
2300-1739
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu