- Author
- Białoskurski Sebastian (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
- Title
- Wizerunek a innowacyjność współczesnych produktów żywnościowych
The Image and Innovativeness of Contemporary Food Products - Source
- Handel Wewnętrzny, 2018, nr 3, s. 59-69, tab., wykr., bibliogr. 8 poz.
- Keyword
- Produkty żywnościowe, Innowacje, Nowe produkty, Badanie preferencji konsumenckich
Food products, Innovations, New products, Consumer preferences research - Note
- JEL Classification: M31, O30
streszcz., summ., rez. - Abstract
- "Nowy produkt" jest terminem niejednoznacznym. Na rynku żywnościowym za produkty innowacyjne (nowe) uznaje się takie, które są zupełnie nowe, oraz produkty w różny sposób zmodyfikowane. W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących postrzegania wybranych współczesnych produktów spożywczych różniących się odmiennymi charakterystykami determinującymi ich stopień innowacyjności. Zostały wskazane również czynniki determinujące sukces rynkowy nowych produktów spożywczych. Badaniem objęto respondentów z dwóch województw (mazowieckie i lubelskie). Wykorzystano metodę badania ankietowego, instrumentem badawczym był kwestionariusz ankiety. Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że funkcjonalne produkty spożywcze są bardziej pozytywnie postrzegane niż produkty tradycyjnie zmodyfikowane. Ponadto, wielofunkcyjność produktów w głównym stopniu decyduje o ich powodzeniu rynkowym. (abstrakt oryginalny)
The new product is an ambiguous term. In the food market, innovative (new) products are those that are completely new and products modified in a different way. In the article, there were presented results of the research concerned perception of selected contemporary food products with different characteristics determining their degree of innovativeness. There are identified factors determining market success of new food products, too. The survey included respondents from two provinces (Mazovian and Lublin Provinces). There was used a questionnaire as a research tool. The research findings show that functional food products are more positively perceived than traditionally modified products. Furthermore, multi-functionality of products mainly determines their market success. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice - Full text
- Show
- Bibliography
- Białoskurski S., Wojcieszek M. (2015), Marketing lateralny w kształtowaniu wizerunku nowych produktów spożywczych, "Marketing przy Kawie", http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1924 [dostęp: 20.11.2016].
- Kotler Ph., Trias de Bes F. (2004), Marketing lateralny, PWE, Warszawa.
- Lazaridis P., Drichoutis A.C. (2016), Food consumption issues in the 21st century, http://www.ip.aua.gr/Studies/Lazaridis-Drichoutis_final.pdf#search= Determinants+of+Polish+consumers +food+choices+and+their+implication+for+the+national+food+industry [dostęp: 26.03.2016].
- Mruk H. (2012), Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Pomykalski A. (2001), Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Łódź.
- Słomińska, B. (2000),. Marka w strategiach rozwoju firm produkcyjnych na przykładzie przedsiębiorstw przemysłu spożywczego. "Marketing i Rynek", nr 7(24).
- Stewart-Knox B., Mitchell P. (2016), What separates the winners from the losers in new food product development?, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S092422440200239X [dostęp:26.03.2016].
- Trias de Bes F., Kotler Ph. (2013), Innowacyjność. Przepis na sukces. Model "od A do F", Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
- Cited by
- ISSN
- 0438-5403
- Language
- pol