BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Samek Katarzyna (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Title
Działania rekrutacyjne firm w mediach społecznościowych na przykładzie przedsiębiorstw MŚP z województwa kujawsko-pomorskiego
Recruitment Activities Company in Social Media on the Example of SME Enterprises from the Kujawsko-Pomorskie
Source
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2018, t. 45, nr 2, s. 63-73, tab., wykr., bibliogr. 16 poz.
Keyword
Media społecznościowe, Rekrutacja pracowników, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Social media, Employee recruitment, Small business
Note
JEL Classification: J24, L21, M15.
streszcz., summ.
Country
Województwo kujawsko-pomorskie
Kuyavian–Pomeranian Voivodeship
Abstract
Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych i rekrutacyjnych wielu firm. Umożliwiają one bowiem dostęp nie tylko do pożądanej grupy klientów, ale także do potencjalnych pracowników. Pozwala to przenieść do mediów społecznościowych część działań rekrutacyjnych, które dotąd firma wykonywała w strukturach własnej organizacji, stąd celem artykułu była identyfikacja rodzajów i przykładów mediów społecznościowych oraz działań rekrutacyjnych w nich podejmowanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa z województwa kujawsko-pomorskiego. (abstrakt oryginalny)

Social media recently play an increasingly important role in the marketing and recruitment activities of many companies. They allow access not only to the desired group of customers, but also to potential employees. This allows the transfer of some recruitment activities to the social media, which the company has previously performed in the structures of its own organization, hence the purpose of the article was to identify types and examples of social media and recruitment activities undertaken by small and medium enterprises from the Kujawsko-Pomorskie. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Dejnaka A. (2012), Nowe obszary zarządzania zasobami ludzkimi. Pracownik i pracodawca w przestrzeni wirtualnej, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu", nr 30.
  2. Drab-Kurowska A. (2012), Social media marketing w marketingu XXI wieku, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych, "Zeszyty Naukowe", nr 72, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  3. Escher I., Petrykowska J. (2015), Aktywność polskich internautów w mediach społecznościowych, "Marketing i Rynek", Nr 8.
  4. Gogołek W. (2010), Komunikacja sieciowa.. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa.
  5. Huijboom N., Broek van den T., Frissen V., Kool L., Kotterink B., Nielsen M. M., Millard J. (2009), Public Services 2.0: The Impact of Social Computing on Public Services, European Commission, Joint Research Centre, Institute for Prospective Technological Studies.
  6. Igoe J.M. (2008), Social Networking Sites as Employment Tools, Geroge Mason University.
  7. Jakrzewski, R. (2006), Jak rekrutować pracowników przez Internet, Wydawnictwo ODDK, Gdańsk
  8. Kaplan A., Haenlein M., (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, Vol. 53, Issue 1.
  9. Kaznowski D. (2010a), Podział i klasyfikacja mediów społecznych, www.networkeddigital.com (15.01.2017).
  10. Kaznowski D. (2010b), Media społeczne czy społecznościowe? That is the question, www.networkeddigital. com (15.01.2017).
  11. Król H., Ludwiczyński A. (red.), (2006), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  12. Listwan, T. (red.), (2010), Zarządzanie kadrami, wyd. 4 zm., C.H. Beck, Warszawa.
  13. Mazurek G., (2012), Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Poltext, Warszawa.
  14. Miotk, A. (2013), Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty, Helion, Gliwice
  15. Mount M., Martinez M.G. (2014), A Tool for Open Innovation, California Management Review 2014, Vol. 56, Issue 4.
  16. Nalazek U., Bonarowski M. (1999), Dystans do sieci, Businessman Magazine, nr 9.
Cited by
Show
ISSN
2450-7040
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.021
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu