BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Szczepaniak Bartłomiej (Uniwersytet Łódzki)
Title
Marketing Management in FMCG Industry
Marketingowe zarządzanie w sektorze FMCG
Source
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2018, t. 45, nr 3, s. 31-41, rys., bibliogr. 6 poz.
Keyword
Zarządzanie marketingowe, Sprzedaż, Sezonowość
Marketing management, Sale, Seasonal character
Note
JEL Classification: M31.
streszcz., summ.
Abstract
Artykuł definiuje podstawowe kwestie związane z sektorem FMCG na rynku polskim. Ponadto przedstawiono wyniki sezonowości sprzedaży różnych kategorii produktowych. Najwyższe szczyty sprzedaży zostały wyróżnione. Przeprowadzono analizę sprzedaży na podstawie danych z okresu trzech lat. Analizowane produkty należą do następujących kategorii: seks, produkty do depilacji dla kobiet, produkty higieny jamy ustnej, odświeżacze powietrza oraz środki owadobójcze. Przedstawiono także wnioski i zalecenia dotyczące promocji i dostępności wyżej wymienionych produktów. Artykuł kończy się pomysłem na zwiększenie i maksymalizację sprzedaży wspomnianych kategorii w najwyższym sezonie. (abstrakt oryginalny)

The paper is defining the basic notion of FMCG retailers on the Polish market. What is more, the results of the seasonality of sales of different categories of products is depicted. The highest peaks of sales are highlighted. Analysis of sales and data collection from three years period was performed. The virtue products are connected with categories which follows: sex, women epilation, tooth cleaning and air fresheners and moth killers. The conclusions and recommendations concerning promotion and availability of above-mentioned products are shown as well. The article ends with ideas to increase and maximize sales of mentioned categories in the highest season. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Cardinal P, Camille L, (2014), The Importance of Taking Seasonal Patterns into Account in the Analysis of Real Estate Market Statistics, Market Analysis Department of the QFREB, Quebec.
  2. Carvalho de Mesquita J. M. , Martins H. C, (2011), Retail industry: seasonality in sales, and financial results, Brazilian Business Review, Vitoria.
  3. Krider, Robert E. and Charles B. Weinberg (1998), Competitive Dynamics and the Introduction of New Products: The Motion Picture Timing Game, Journal of Marketing Research 35 (February)
  4. Radas, Sonja and Steven M. Shugan, (1998), "Managing Service Demand: Shifting and Bundling," Journal of Services Research, Vol. 1, No. 1, (August).
  5. Shankman P., Customer Service: New Rules for a Social Media World, Que Biz-Tech, USA 2010, p. 120.
  6. Szczepaniak B, (2017), "Curbing falling sales through innovation" Lodz Univeristy of Technology, Lodz.
Cited by
Show
ISSN
2450-7040
Language
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2018.030
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu