BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Długosz Agnieszka (Uniwersytet Rzeszowski)
Title
Students' learning ability as the basis for functioning in information society
Umiejętność uczenia się studentów podstawą funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym
Source
Acta Scientifica Academiae Ostroviensis. Sectio A, Nauki Humanistyczne, Społeczne i Techniczne, 2018, nr 11(1), s. 303-317, tab., bibliogr. 13 poz.
Keyword
Samokształcenie, Społeczeństwo informacyjne, Wiedza, Uczenie się, Studenci, Gromadzenie wiedzy
Self-education, Information society, Knowledge, Studying, Students, Knowledge acquisition
Note
streszcz., summ.
Abstract
W dobie gwałtownych przemian cywilizacyjnych uczenie się jest stałym elementem życia każdego człowieka. Wiedza zdobyta w szkole szybko ulega dezaktualizacji. Umiejętność uczenia się jest podstawowym warunkiem funkcjonowania człowieka w społeczeństwie informacyjnym charakteryzującym się ekspresowym przyrostem wiedzy. W artykule podjęto próbę udzielenia odpowiedzi na następujące pytania: Czy studenci wiedzą jak się uczyć? Czy studenci umieją się uczyć? Czy studenci uważają, że są przygotowani do uczenia się? Jak studenci oceniają swoje umiejętności uczenia się? (abstrakt oryginalny)

In the age of rapid civilization transformations, learning is a constant part of every human being's life. The knowledge acquired at school is rapidly becoming outdated. Learning ability is the basic condition for dealing with a fast growth of knowledge. The article has attempted to provide answers to the following questions: Do students know how to learn? Can students learn? Do students think they are prepared for learning? How do students evaluate their abilities to learn? (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Koprowska D. (2014), Laboratorium Innowacji - Przewodnik Dobrych Praktyk, Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB.
  2. Bereźnicki F. (2004), Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
  3. Furmanek W. (2010), Edukacja a przemiany cywilizacyjne, Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE.
  4. Goźlińska E., Szlosek F. (1997), Podręczny słownik nauczyciela kształcenia zawodowego, Radom: Wydawnictwo i Zakład Poligrafii Instytutu Technologii Eksploatacji.
  5. Koczniewska-Zagórska L., Nowacki T. W., Wiatrowski Z. (red.) (1986), Słownik pedagogiki pracy, Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
  6. Kwiatkowska H. (2000), Kształcenie nauczycieli a nowe sposoby uczenia się człowieka, [w:] H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak, Współczesność a kształcenie nauczycieli, Warszawa: WSP ZNP.
  7. Legrand P. (1995), Obszary permanentnej samoedukacji, Warszawa: TWWP.
  8. Olak A., Nauczyciel jako wychowawca i opiekun w dzisiejszej szkole, [w:] Szkoła wobec wyzwań XXI wieku. T. 2. Aplikacje edukacyjne, tradycje i kontynuacje wartości (red. nauk.) K. Szmyd, A. Śniegulska, E. Dolata, Wyd. UR Rzeszów, Rzeszów 2012, s. 54-75.
  9. Półturzycki J. (2003), Koncepcja Ravindry H. Dave i prace Instytutu Pedagogicznego UNESCO w Hamburgu, [w:] Z. P. Kruszewski, J. Półturzycki, E.A. Wesołowska, Kształcenie ustawiczne - idee i doświadczenia, Płock: Wydawnictwo Naukowe "Novum".
  10. Reber A. S. (2000), Słownik psychologii, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
  11. Świrko-Pilipczuk J. (2010), Idea edukacji ustawicznej w szkolnictwie wyższym w aspekcie samodzielności studentów pedagogiki, [w:] A. Frąckowiak, Z. P. Kruszewski, J. Półturzycki, E. A. Wesołowska, Edukacja ustawiczna - idee i doświadczenia, Płock: Wydawnictwo Naukowe "Novum".
  12. Wiatrowski Z. (1985), Pedagogika pracy w zarysie, Warszawa: PWN.
  13. Wiatrowski Z. (1994), Podstawy pedagogiki pracy, Bydgoszcz: WSP.
Cited by
Show
ISSN
2300-1739
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu