BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Andruszkiewicz Krzysztof (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy), Schulz Maciej (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy)
Title
Zasoby marketingowe jako fundament potencjału i aktywności innowacyjnej polskich przedsiębiorstw przemysłowych
Marketing Resources as a Foundation of Potential and Innovative Activity of Polish Industrial Enterprises
Source
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2018, z. 129, s. 15-28, tab., bibliogr. 9 poz.
Issue title
Konkurencyjność i rozwój regionów w warunkach integracji europejskiej i globalizacji : stan - trendy - strategie
Keyword
Innowacyjność przedsiębiorstw, Potencjał innowacyjny, Przedsiębiorstwo przemysłowe
Enterprise innovation, Innovation potential, Industrial enterprises
Note
summ., streszcz.
Abstract
W artykule omówione zostały wybrane wyniki badań dotyczące innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Skupiono się na dwóch problemach badawczych. Pierwszy przedstawia ocenę wpływu czynników (zasobów) marketingowych na budowę potencjału innowacyjnego polskich przedsiębiorstw przemysłowych, natomiast drugi problem koncentruje się na aktywność innowacyjną polskich przedsiębiorstw przemysłowych, zwłaszcza na innowacjach w obszarze zasobów marketingowych.(abstrakt oryginalny)

The article discusses selected research results on the innovativeness of Polish enterprises. It is focused on two research problems. The first presents an assessment of the impact of marketing factors (resources) on building the innovative potential of Polish industrial enterprises, while the second problem is focused on the innovative activity of Polish industrial enterprises, especially on marketing innovations.(original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Cohen, W.M., Lewinthal, D.A. (1990). Absorptive Capacity: A New Perspective on Learning and Innovation, Administrative Sciences Quarterly, 35.
  2. Daft, R.L. (2001). Organization Theory and Desing. United States: South-Western College Publishing.
  3. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2014-2016. Analizy statystyczne (2017). Warszawa-Szczecin: Główny Urząd Statystyczny.
  4. Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, (2008). Warszawa: OECD-Eurostat-Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
  5. Poznański, K. (1998). Uwarunkowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.
  6. Rothwell, R., Zegveld, W. (1985). Reindustralization and Technology. Longan: Harlow.
  7. Sitkowska, R. (2006). Potencjał innowacyjny firmy i jego czynniki. W J. Bućko, Innowacje. Kształcenie. Zarządzanie. Radom: Instytut Technologii i Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy.
  8. Zastempowski, M. (2010). Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
  9. Żołnierski, A., (2005). Potencjał innowacyjny polskich małych i średniej wielkości przedsiębiorstw. Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Cited by
Show
ISSN
1641-3466
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2018.129.1
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu