BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Polańska Krystyna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Title
Wpływ nowych przestrzeni rozwoju gospodarki oraz oczekiwań pracodawców na kształcenie ekonomistów na przykładzie SGH
How new possibilities of economic development and employers' expectations impact education of economists: the case of SGH Warsaw School of Economics
Source
Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych / Szkoła Główna Handlowa, 2019, nr 54, s. 143-153, bibliogr. 7 poz.
Issue title
Rozwój gospodarki informacyjnej : wybrane aspekty
Keyword
Ekonomia współdzielenia, Pracodawcy, Oczekiwania, Media społecznościowe, Społeczeństwo informacyjne, Gospodarka cyfrowa
Sharing economy, Employers, Expectations, Social media, Information society, Digital economy
Note
streszcz., summ.
Abstract
Gospodarka cyfrowa ewoluuje w różnych kierunkach, z których nurt współdzielenia zasobów oraz współtworzenia treści, usług i przedsięwzięć wydaje się szczególnie istotny z uwagi na duże możliwości i nowe przestrzenie kreatywności biznesowej, jakie w sobie kryje. Konsumenci coraz częściej wykorzystują dobra i usługi jedynie udostępniane, a nie sprzedawane na własność, co oznacza, że przedmiotem transakcji jest nie sam towar, ale możliwość jego czasowego wykorzystania. Produkcja dóbr materialnych, stanowiąca dotychczas sedno transakcji gospodarczych (produkcji i wymiany), zaczyna ustępować ofercie usług i dóbr wirtualnych.(fragment tekstu)

New trends in the digital economy point to dynamic development of shared economy. It seems that in this sector a great demand will appear for specialists possessing not only economic knowledge, but also tool skills and ability to work creatively in teams. The aim of this article is to compare the expectations of employers wishing to employ graduates of SGH Warsaw School of Economics, with the skills and competences with which the university equips its students.(original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Burt R., Structural Holes and Good Ideas, "American Journal of Sociology" 2004, vol. 110, s. 349-399.
  2. IT, Communication and New Media - 3-year Bachelor of Science Programme and Innovative Communication Technologies and Entrepreneurship - 2 year Master of Science Programme, Aalborg University, Copenhagen 2017.
  3. Ochrona biznesu w cyfrowej transformacji, czyli 4 kroki do bezpieczniejszej firmy, Raport PWC 2017, https://www.pwc.pl/pl/pdf/ochrona-biznesu-w-cyfrowej-transformacji- -pwc.pdf (dostęp: 4.05.2018).
  4. Polańska K., Kreatywność w społeczeństwie informacyjnym (przypadek serwisów społecznościowych), "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" nr 733, "Studia Informatica" 2012, nr 30, s. 99-110.
  5. Polańska K., Sieci społecznościowe. Wybrane zagadnienia ekonomiczno-społeczne, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa 2013.
  6. Raport GoldenLine 2017, http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/goldenline-jacy-pracownicy- -byli-poszukiwani-w-ii-kwartale-2017-roku,757356.html (dostęp: 23.02.2018).
  7. Woolcock M., The Place of Social Capital in Understanding Social and Economic Outcomes, "ISUMA Canadian Journal of Policy Research" 2001, vol. 2, iss. 1, s. 11-17.
Cited by
Show
ISSN
1232-4671
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu