- Author
- Kozina Andrzej (Akademia Ekonomiczna w Krakowie)
- Title
- Uniwersalny model negocjacji w przedsiębiorstwie
The Universal Model of Corporate Negotiations - Source
- Organizacje Komercyjne i Niekomercyjne wobec Wzmożonej Konkurencji i Rosnących Wymagań Konsumentów, 2005, vol. 4, s. 338-350, tab., bibliogr. 15 poz.
- Keyword
- Negocjacje gospodarcze, Negocjacje w biznesie, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Negocjacje
Economic negotiations, Negotiations in business, Enterprise management, Negotiations - Note
- summ.
- Abstract
- Celem referatu jest prezentacja uniwersalnego modelu (ramowej koncepcji) negocjacji w firmie - w tym sensie, iż znajduje on zastosowanie do organizowania wszelkiego rodzaju negocjacji prowadzonych przez reprezentantów (pracowników) przedsiębiorstwa. Najpierw zaprezentowano interpretację negocjacji gospodarczych jako procesu informacyjno-decyzyjnego oraz narzędzia rozwiązywania konfliktów. Następnie przedstawiono interpretację proponowanego modelu, poprzez wyróżnienie jego istotnych aspektów Wreszcie omówiono trzy modele cząstkowe, konkretyzujące koncepcję ogólną:
- zakres funkcjonalny i przedmiotowy (adekwatny do etapów i faz procesu negocjacji),
- typologię negocjacji prowadzonych w firmie,
- systematykę narzędzi realizacji poszczególnych działań w ich ramach.
The objective of the paper is to present general concept (model) of corporate negotiations, being of universal character, namely to be applied to organize different negotiations, being undertaken by company representatives (employees). Firstly, the idea of business negotiations treated as decision-making and information process was discussed as well as conflicts resolution tool. Secondly, the framework of suggested model was presented, by distinguishing its crucial dimensions. Then, in subsequent parts of the paper the following partial models, specifying the general concept were described:- it's scope, including both functional and content, focused on stages and steps of negotiation process,
- the classification of corporate negotiations, to be supported by the model,
- the review of specific tools applied in negotiation process.
- Full text
- Show
- Bibliography
- Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, PWE, Warszawa 2000.
- Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
- Fisher R., Ury W, Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie beppoddawania się, PWE, Warszawa 2000.
- Jankowski W.B., Sankowski T.P., Jak negocjować, CIM, Warszawa 1995.
- Kozina A., Mesjasz C., Negocjacje handlowe i finansowe, ABC Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005 (w przygotowaniu).
- Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa 2004.
- Lewicki R.J., Litterer J.A., Minton J.W & Saunders D.M., Negotiation. Readings, Exercises, and Cases, Second Edition, Irwin, Homewood, Boston, MA 1993.
- Martyniak Z., Metody organizowania procesów pracy, PWE, Warszawa 1996.
- Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.
- Perrotin R., Heuschen P., Kupić z zyskiem. Negocjajce handlowe, Poltext, Warszawa 1994.
- Raiffa H., The Art And Science Of Negotiation, Belknap Press, Cambridge, Mass. 1982.
- Rządca R., Negocjacje w interesach, PWE, Warszawa 2003.
- Stabryła A., Analiza systemowaprocesu zarządzania, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdański-Łódź 1984.
- Winch A., Winch S., Techniki sprzedały i negocjacji, Difin, Warszawa 1998.
- Zimniewicz K., O instrumentach zarządzania słów kilka, [w:] Instrumenty zarządzania we współczesnymprzedsiębiorstwie, red. naukowy K. Zimniewicz, "Zeszyty Naukowe" nr 36, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.
- Cited by
- Language
- pol