- Author
- Sidor-Rządkowska Małgorzata (Politechnika Warszawska)
- Title
- Employer Branding vs Personal Branding
Employer branding a personal branding - Source
- Organization and Management, 2019, nr 2, s. 43-52, bibliogr. 16 poz.
Organizacja i Kierowanie - Keyword
- Marka osobista, Kariera zawodowa, Elastyczność zatrudnienia, Zatrudnialność, Zarządzanie kapitałem ludzkim, Rozwój kariery zawodowej, Rozwój zawodowy pracownika, Przewaga konkurencyjna, Organizacje oparte na wiedzy, Pracownicy w organizacji
Personal brand, Professional career, Flexible employment, Employability, Human Capital Management, Career development, Professional development of employees, Competitive advantage, Knowledge-based organisations, Employees in the organization - Note
- streszcz., summ. JEL: O15
- Abstract
- Celem prezentowanego artykułu jest analiza wzajemnych powiązań między pojęciami employer brandingu i personal brandingu, a także ich implikacjami dla zarządzania kapitałem ludzkim w nowoczesnych organizacjach. Autorka przedstawia krótki przegląd definicji tych pojęć. Opisuje także warunki wstępne dla skutecznego wdrożenia procesów employer brandingu i personal brandingu. Druga część artykułu jest poświęcona tradycyjnemu i współczesnemu podejściu do budowania kariery zawodowej. Badane są pojęcia "zatrudnialności" i "własności kapitału kariery". W artykule przeanalizowano pięć grup pokoleniowych działających na współczesnym rynku pracy i wskazano różnice w ich podejściu do rozwoju zawodowego.Autorka udowadnia, że w dzisiejszych czasach employer branding oraz personal branding należy postrzegać komplementarnie. Siła pracodawców zależy od siły ich pracowników. Przewagę konkurencyjną mogą osiągnąć jedynie ci pracodawcy, którzy stwarzają odpowied- nie warunki rozwoju pracownikom, umożliwiając im budowanie silnych marek osobistych.(abstrakt oryginalny)
The article presents analysis of the interrelationships between the notions of "employer branding" and "personal branding". It is argued that the contemporarily observed changes in the approach to building professional career require undertaking actions both in the area of employer branding and personal branding. At the time of career surfers the concepts of employer branding and personal branding must be treated complementarily - in order to obtain competitive advantage, employers must provide opportunities to employees to build their own brands.(original abstract) - Accessibility
- The Library of Warsaw School of Economics
- Full text
- Show
- Bibliography
- Juchnowicz M. [2018], Istota sprawiedliwego wynagrodzenia w zarządzaniu - aspekty teoretyczne i realne, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty" 3 (49): 45-60.
- Marzec J. [2010], Zatrudnialność jako czynnik bezpieczeństwa zatrudnieniu i sukcesu na współczesnym rynku pracy, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach 3 (6).
- Oczkowska R. [2015], Kreowanie wizerunku organizacji jako pracodawcy, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty" 4 (38): 185-197.
- Peters T. [1997], The Brand Called You, Fast Company 10.
- Rampersad H. K. [2010], Ty - marka inne niż wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego, Helion, Gliwice.
- Savickas M. L. [2008], Helping people choose jobs: A history of the guidance profession, in: Athanason J. A., van Esbroeck R. (eds.), International handbook of career guidance, Springer.
- Schawbel D. [2012], Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki, Helion, Gliwice.
- Smolbik-Jęczmień A., Żarczyńska-Dobiesz A. [2017], Zróżnicowane podejście do rozwoju zawodowego wśród przedstawicieli pokoleń koegzystujących na rynku pracy, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 3-4.
- Sullivan S. E., Arthur M. B. [2006], The evolution of boundaryless career concept. Examining physical and psychological mobility, "Journal of Vocational Behavior" : 69.
- Wiktorowicz J., Warwas J. [2016], Pokolenia na rynku pracy, in: Wiktorowicz J., Warwas J., Kuba M., Staszewska E., Woszczyk P., Stankiewicz A., Kliombka Jarzyna J., Pokolenia - co się zmienia? Kompendium zarządzania multigeneracyjnego, Wolters Kluwer, Warsaw.
- Wiśniewska S. [2015]. Zatrudnialność - pojęcie, wymiary, determinanty, "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów, Problemy. Innowacje. Projekty" 1 (35): 11-24.
- Wojtaszczyk K. [2014], Employer branding, czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar, The University of Lodz Press, Łódź.
- Wojtaszczyk K., Maszewski F. [2014], Różnorodność metod w zarządzaniu marką osobistą, in: Stor M., Fornalczyk A. (eds.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Różnorodność w zarządzaniu kapitałem ludzkim - podejścia, metody, narzędzia. Problemy zarządczo- -psychologiczne, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 349, WUE Publishing House, Wroclaw: 454-463.
- Woodruffe Ch. [2003], Ośrodki oceny i rozwoju. Narzędzia analizy i doskonalenia kompetencji pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Cracow.
- Woszczyk P. [2016], Różnorodny rozwój i ścieżki kariery w organizacji, in: Wiktorowicz J., Warwas J., Kuba M., Staszewska E., Woszczyk P., Stankiewicz A., Kliombka Jarzyna J., Pokolenia - co się zmienia? Kompendium zarządzania multigeneracyjnego, Wolters Kluwer, Warsaw.
- Żarczyńska-Dobiesz A [2008], Adaptacja nowego pracownia do pracy w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer Polska, Cracow.
- Cited by
- ISSN
- 0137-5466
- Language
- eng