- Author
- Draus Marzena (Wyższa Szkoła Biznesu w Tarnów)
- Title
- Identyfikacja kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa
Identification the Company's Core Competencies - Source
- Organizacje Komercyjne i Niekomercyjne wobec Wzmożonej Konkurencji i Rosnących Wymagań Konsumentów, 2003, vol. 2, s. 29-40, bibliogr. 8 poz.
- Keyword
- Kompetencje kluczowe, Przewaga konkurencyjna, Wartość dla klienta
Core competencies, Competitive advantage, Value to customer - Note
- summ.
- Abstract
- Celem artykułu jest przybliżenie zagadnienia dotyczącego kluczowych kompetencji oraz zwrócenie szczególnej uwagi na proces ich identyfikacji w przedsiębiorstwie. Poszukiwanie w ramach przedsiębiorstwa tych zasobów i umiejętności, które stanowią o jego przewadze nad konkurencją umożliwia skupienie wysiłków na relacjach z klientem. Uwaga kadry zarządzającej powinna koncentrować się wokół tych zasobów i procesów, które generują wartość dla klientów, natomiast pozostałe, o mniejszym wpływie na kreowanie wartości mogą stać się przedmiotem outsourcingu (wydzielenia).(fragment tekstu)
In the environment characterized by rapid changes and complex structure companies seek a foundation, on which to build a strategy within the organization. Strategic potential in the form j owned resources and skills, becomes a valuable source of competitive advantage and enables the company to strengthen its market position. This article presents the way in which core competencies can be identified.(original abstract) - Full text
- Show
- Bibliography
- Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określania kompetencji do zbudowania strategii, Agencja Wydawnicza Placet. Warszawa 2000.
- Coyne K.P., Hall S.J.D., Gorman Clifford P., Is your core competence a mirage?, "The McKinsey Quarterly", 1997, number 1
- Chwistecka-Dudek H., Sroka W., Core competencies - koncepcja strategiczna, "Przegląd organizacji" 2000, nr 3
- Dobiegała-Korona B., Kasiewicz S., Budowanie przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwie, [w:] Wyzwania rozwojowe a restrukturyzacja przedsiębiorstw, materiały z konferencji naukowej, praca zb. pod red. R. Borowieckiego, Warszawa-Kraków 1999
- Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
- Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999
- Prahalad C.K., Hamel G., The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", May-June 1990
- Trocki M., Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa 2001
- Cited by
- Language
- pol