- Author
- Doktorowicz Krystyna (Uniwersytet Śląski)
- Title
- Google dla edukacji. Beneficja i zagrożenia dla oficjalnego systemu
Google for Education. Benefits and Threats to the Official System - Source
- Zarządzanie w Kulturze, 2018, t. 19, z. 1, s. 29-42, bibliogr. 27 poz.
Culture Management - Keyword
- Edukacja, Wyszukiwanie informacji, Wyszukiwarki internetowe, Serwis internetowy
Education, Information retrieval, Internet search engine, Website - Note
- summ.
- Company
- Google Inc.
- Abstract
- Znaczenia wyszukiwarki i innych usług firmy Google nie sposób przecenić. Okres ich użytkowania pozwala nie tylko na opis zjawiska, jakim jest Google, ale także na analizę jakościową prowadzącą do konkluzji naukowych oraz rekomendacji dla użytkowników. Firma Google i jej wyszukiwarka, admirowana przez miliony użytkowników, podlega również poważnej krytyce w takich kwestiach jak unikanie opodatkowania, praktyki monopolistyczne, działania inwigilacyjne, naruszanie prywatności, pozycjonowanie treści czy odejście od neutralności wyszukiwania. (fragment tekstu)
In 2017, the Google company was recognized as the most valuable brand in the world. It is primarily a technology corporation that aims to earn profits and become a leader in the global market of Internet products and services. In its strategy, Google also refers to the idea of a public mission, which is to consolidate the image of a company that serves the users by fulfilling their needs. As part of the mission, Google uses free educational applications designed to modernize and improve the education process. Google offers students and teachers tools to bridge the social differences and democratize the school. The educational practice in many countries points to the advantages and serious threats associated with the implementation of Google's educational applications. Violation of students' privacy, treating them as potential customers of the advertised products, or using student profiles to collect data - all this casts doubt on Google's intentions. It is also a challenge for traditional educational systems. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- Fuchs Ch., Social Media: A Critical Introduction, London 2017.
- Galloway S., The Four. The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook and Google, London 2017.
- Lee M., Google Ads and the Blindspot Debate, "Media, Culture & Society" 2011, no 33(3).
- Maurer H., Report on Dangers and Opportunities Posed by Large Search Engines, Particularly Google, Graz 2007.
- Singer N., How Google Took Over Classroom, "The New York Times" 2017, May 13.
- Vaidhyanathan S., The Googlization of Everything (and Why We Should Worry), Berkeley 2011.
- O'Reilly T., What is Web 2.0: Design Patterns and Business Models for Next Generation of Software, "Communication & Strategies" 2007, no 1, https://www.papers.ssrn.com/sol3/cf_dev/ AbsByAuth.cfm? [odczyt: 11.11.2017].
- Rochelle J., Director of Product Management, Google for Education. Introducing G Suite for Education, 4.10.2016, https://www.blog.google/topics/education/introducing-g-suite- -education/ [odczyt: 24.01.2018].
- Tech Insider, 23.10.2015, https://www.facebook.com/techinsider/videos/426708157527546/ [odczyt: 1.02.2018].
- www.csfirst.withgoogle.com [odczyt: 16.01.2018].
- www.edsurge.com [odczyt: 18.01.2018].
- www.edu.google.com [odczyt: 17.01.2018].
- www.edulider.pl [odczyt: 16.01.2018].
- www.edunews.pl/ [odczyt: 1.02.2018].
- www.eff.org [odczyt: 18.01.2018].
- www.en.wikipedia.org [odczyt: 15.01.2018].
- www.en.oxforddictionaries.com [odczyt: 12.12.2017].
- www.familie.google.com [odczyt: 18.01.2018].
- www.google.com [odczyt: 6.06.2016] [odczyt: 10.01.2018] [odczyt: 15.01.2018].
- www.gsuite.google.com [odczyt: 15.01.2018].
- www.panmore.com [odczyt: 15.01.2018].
- www.searchengineland.com [odczyt: 15.01.2018].
- www.sjp>googlować [odczyt: 12.12.2017].
- www.spidersweb.pl [odczyt: 17.01.2018].
- www.superbelfrzy.edu.pl [odczyt: 15.01.2018].
- www.support.google.com [odczyt: 18.01.2018].
- www.qualityandinnovation.com [odczyt: 1.02.2018].
- Cited by
- ISSN
- 1896-8201
- Language
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.4467/20843976ZK.18.003.8495