BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bieńkowska-Gołasa Wioletta (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Nasiadka Dominika (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Title
Kultura ludowa jako element promocji regionu kurpiowskiego
Folk Culture as an Element of the Promotion of the Kurpie Region
Source
Turystyka i Rozwój Regionalny, 2020, vol. 13, s. 7-17, rys., tab., bibliogr. 18 poz.
Journal of Tourism and Regional Development
Issue title
Kierunki i wyzwania rozwoju regionalnego
Keyword
Atrakcyjność regionu, Kultura, Konkurencyjność
Regions attractiveness, Culture, Competitiveness
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem artykułu była odpowiedź na pytanie, czy kultura ludowa może mieć wpływ na promocję regionu na przykładzie kurpiowszczyzny? Interpretacja wyników badaŷ wskazuje, iǏ region kurpiowski jest otwarty i przyjazny dla turystów. Wyroby regionalne, folklor natomiast stały się jednym z gųównych czynników promujących Kurpie. (abstrakt oryginalny)

The aim of the article was to find an answer to the question whether folk culture can influence the promotion of the region, on the example of the Kurpie region? The interpretation of the research results indicates that the Kurpie region is open and tourist-friendly. The regional products and folklore have become one of the main factors promoting Kurpie. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Altkorn J.: Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, s. 145.
  2. Bogdański M., Żerański M.: Gmina Kadzidło w samym sercu kurpiowszczyzny - przewodnik turystyczny, Biblioteczka Kurpiowska tom 4, Pracownia na Pastwiskach, Cieszyn-Kadzidło 2009.
  3. Ciarczyńska A.: Public relations w służbie samorządów, [w:] Kreowanie wizerunku miast A. Grzegorczyk, A. Kochaniec (red.), Wydawnictwo Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2011.
  4. Dobroński A.: Równianka Kurpiowska. Wybór z prac Adama Chętnika, Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe, Ostrołęka 1992.
  5. Jaska E., Werenowska A.: Instrumentarium public relations stosowane w kreowaniu wizerunku jednostek samorządu terytorialnego, [w:] Społeczno-ekonomiczne wymiary współczesnej samorządności, E. Jaska, T. Skoczek (red.), Wydawnictwo Muzeum Niepodległości, Warszawa 2018.
  6. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B.: Produkt turystyczny, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
  7. Korenik S., Zakrzewska-Półtorak A.: Teorie rozwoju regionalnego - ujęcie dynamiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  8. Lendo T.: Nasze dziedzictwo Kurpiowszczyzna, Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe, Ostrołęka 2009.
  9. Markowski T.: Zarządzeni rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  10. Michalski E.: Marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  11. Michałowski L.: Turystyka i sposoby promocji miast, Studia regionalne i lokalne 2003, nr 4(14), s. 91-110.
  12. Mróz K.: Kurpiowska Sztuka Ludowa, Związek Stowarzyszeń "Kurpsie Razem", Myszyniec 2009.
  13. Ozorowski M.: Kultura religijna Kurpiowszczyzny, Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej, Olecko 2004.
  14. Panasiuk A.: Marketing w turystyce i rekreacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.
  15. Porter M. E.: Portret o konkurencji, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2001.
  16. Sobczyk G., Celoch A.: Promocja jako instrument komunikowania się przedsiębiorstwa, [w:] Skuteczna komunikacja i promocja. Podręcznik dla studentów specjalności Komunikacja Urzędowa i Biznesowa, D. Filar (red.), Wydawnictwo UMSC, Lublin 2012.
  17. Stawasz D.: Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania rozwoju regionu - teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004.
  18. Szromnik A.: Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa 2016
Cited by
Show
ISSN
2353-9178
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.22630/TIRR.2020.13.1
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu