- Author
- Bober Izabela (University of Szczecin), Emche Agata (University of Szczecin)
- Title
- The Influence of E-Commerce Market on Consumer Shopping Preferences
- Source
- Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2021, t. 48, nr 1, s. 7-15, rys., bibliogr. 9 poz.
- Keyword
- Handel elektroniczny, Rynek, Dystrybucja
e-commerce, Market, Distribution - Note
- JEL Classification: D30, L81
summ. - Abstract
- The article considers issues in the field of e-commerce market. Firstly, the topic of distribution channels in e-commerce is discussed and the profits they can bring are analyzed. At a later stage, the advantages and disadvantages of using Internet distribution are presented. These are very important aspects from the point of view of entrepreneurs and enable them to avoid wrong decisions. In the final part of this article, consumer decisions in the sphere of online shopping are analyzed and the results of Gemius Poland's research are presented, which made it possible to learn about the shopping behavior of the modern society. (original abstract)
- Full text
- Show
- Bibliography
- Bartczak K., (2016), Bariery rozwojowe handlu elektronicznego, Wydawnictwo Exante, Wrocław
- Chodak G., (2010), Internet jako dodatkowy kanał dystrybucji - efekt synergii czy kanibalizm?,[online]. https://www.ii.pwr.edu.pl/~grzegorz.chodak/articles/Internet_jako_dodatkowy_kanal_ dystry bucji.pdf, [23.11.2020]
- Dejnaka A., (2003),Działania dystrybucji w Internecie, [online], https://e-marketing.pl/dzialania- -dystrybucji-w- internet/ [03.12.2020]
- https://eizba.pl/wp- content/uploads/2019/07/raport_GEMIUS_2019-1.pdf, [24.11. 2020]
- https://dailyweb.pl/kanaly-sprzedazy-ktory-kanal-dystrybucji-wybrac-to-effectively-sell/ [03.12.2020]
- https://nowymarketing.pl/a/30553,strategie-rekomendacji-dla-e-commerce?_r=1 [11.04.2021]
- Skurpel D., Iwińska-Knop K., (2018), Wybory i preferencje zakupowe klientów w tworzeniu wartości dla klienta w handlu elektronicznym w Polsce, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr. 6,
- Spytek J., (2019), E-commerce - trendy i tendencje 2019, [online], https://www.iab.org.pl/wp-content/ uploads/2019/08/Poradnik-E-Commerce-2019.pdf, [11.04.2021]
- Zientkiewicz J., (2017), Internet? Tu sprzedasz już wszystko, "Gazeta finansowa", 40/2017
- Cited by
- ISSN
- 2450-7040
- Language
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.01.001