BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bober Izabela (University of Szczecin), Emche Agata (University of Szczecin)
Title
The Influence of E-Commerce Market on Consumer Shopping Preferences
Source
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2021, t. 48, nr 1, s. 7-15, rys., bibliogr. 9 poz.
Keyword
Handel elektroniczny, Rynek, Dystrybucja
e-commerce, Market, Distribution
Note
JEL Classification: D30, L81
summ.
Abstract
The article considers issues in the field of e-commerce market. Firstly, the topic of distribution channels in e-commerce is discussed and the profits they can bring are analyzed. At a later stage, the advantages and disadvantages of using Internet distribution are presented. These are very important aspects from the point of view of entrepreneurs and enable them to avoid wrong decisions. In the final part of this article, consumer decisions in the sphere of online shopping are analyzed and the results of Gemius Poland's research are presented, which made it possible to learn about the shopping behavior of the modern society. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bartczak K., (2016), Bariery rozwojowe handlu elektronicznego, Wydawnictwo Exante, Wrocław
  2. Chodak G., (2010), Internet jako dodatkowy kanał dystrybucji - efekt synergii czy kanibalizm?,[online]. https://www.ii.pwr.edu.pl/~grzegorz.chodak/articles/Internet_jako_dodatkowy_kanal_ dystry bucji.pdf, [23.11.2020]
  3. Dejnaka A., (2003),Działania dystrybucji w Internecie, [online], https://e-marketing.pl/dzialania- -dystrybucji-w- internet/ [03.12.2020]
  4. https://eizba.pl/wp- content/uploads/2019/07/raport_GEMIUS_2019-1.pdf, [24.11. 2020]
  5. https://dailyweb.pl/kanaly-sprzedazy-ktory-kanal-dystrybucji-wybrac-to-effectively-sell/ [03.12.2020]
  6. https://nowymarketing.pl/a/30553,strategie-rekomendacji-dla-e-commerce?_r=1 [11.04.2021]
  7. Skurpel D., Iwińska-Knop K., (2018), Wybory i preferencje zakupowe klientów w tworzeniu wartości dla klienta w handlu elektronicznym w Polsce, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr. 6,
  8. Spytek J., (2019), E-commerce - trendy i tendencje 2019, [online], https://www.iab.org.pl/wp-content/ uploads/2019/08/Poradnik-E-Commerce-2019.pdf, [11.04.2021]
  9. Zientkiewicz J., (2017), Internet? Tu sprzedasz już wszystko, "Gazeta finansowa", 40/2017
Cited by
Show
ISSN
2450-7040
Language
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2021.01.001
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu