- Author
- Juszczyk Stanisław
- Title
- Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy : wprowadzenie
- Source
- Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 11-17, bibliogr. 12 poz.
- Issue title
- Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
- Keyword
- Nauki humanistyczne, Nauki społeczne, Wiedza, Edukacja
Humanistic sciences, Social sciences, Knowledge, Education - Abstract
- Tematyczny tom naszego półrocznika, zatytułowany Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy, dotyczy istotnego zagadnienia społecznego, jakim jest edukacja w dynamicznie zmieniającym się ładzie społecznym, zarówno w Polsce, jak i w Słowacji. W literaturze przedmiotu stosuje się wiele różnych nazw określających obecny ład społeczny, takich jak: społeczeństwo oparte na wiedzy, społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo medialne, społeczeństwo informatyczne i inne, które podkreślają jedną z cech charakteryzujących zmieniające się społeczeństwo, będące w tym tomie przedmiotem analiz teoretycznych czy też empirycznych. W zamieszczonych w "Chowannie" pracach zastosowano wymienione terminy, wszystkie teksty poświęcone są analizie wybranych zjawisk i procesów charakterystycznych dla edukacji w sytuacji zmiany społecznej.(fragment tekstu)
- Accessibility
- The Library of University of Economics in Katowice
- Full text
- Show
- Bibliography
- Brożek A., 2007: Badanie PIRLS 2006 w Polsce (doniesienie badawcze). Referat wygłoszony na XIII Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej "Uczenie się i egzamin w oczach uczniów", Łomża (Polska), 5-7 października 2007 r. Tekst referatu w posiadaniu autora artykułu.
- Drucker P., 1994: The Age of social transformation. "The Atlantic Monthly", November.
- Dunlap I.H., 1995: The knowledge society. Tryb dostępu: http://www.wiu.edu/users/ mfihd/research/drucker/acessay.html. Data dostępu: 20.06.2005 r.
- Edukacja - jest w niej ukryty skarb. Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do Spraw Edukacji dla XXI Wieku pod przewodnictwem Jacques'a Delorsa. War- szawa.
- Kwieciński Z., 2001: Między patosem a dekadencją. Sto pytań o edukację w przejściu stuleci. W: Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia. Red. A. Nalaskowski, K. Rubacha. Toruń.
- Lewowicki T., 1998: Przemiany oświaty - lata 1996-97 - kolejny etap pozornych reform czy uzdrawiające przesilenie? W: O przemianach w edukacji. Red. T. Lewowicki, A. Zając. Rzeszów.
- Mayor F., 2001: Przyszłość świata. Warszawa.
- Milerski Z., Śliwerski B., red., 2000: Pedagogika. Warszawa.
- PISA, 2006: Initial report. Wyniki badania 2006 w Polsce. OECD. Tryb dostępu: http:// www.ifispan.waw.pl/pliki/raport_2006.pdf. Data dostępu: 5.11.2012 r.
- PISA, 2009: Assessment framework - key competences in reading, mathematics and science. OECD. Tryb dostępu: http://www.ifispan.waw.pl/pliki/raport_2009.pdf. Data dostępu: 5.11.2012 r.
- Rindermann H., 2007: The g -factor of international cognitive ability comparisons: The homogeneity of results in PISA, TIMMS, PIRLS and IQ tests across nations. "European Journal of Personality", vol. 21.
- World Science Forum - Budapest. Knowledge and society, 2003. 8-10 November 2003. Informacje zamieszczone na stronie: http://www.sciforum.hu/index.php?image=up- date&content=up_knowledge_based_society. Data dostępu: 5.10.2006 r.
- Cited by
- ISSN
- 0137-706X
- Language
- pol