BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kożusznik Barbara (Uniwersytet Śląski)
Title
Słowniczek najważniejszych pojęć
Source
Chowanna, 2010, T. 2(35), s. 13-18, bibliogr. 16 poz.
Issue title
Psychologiczne uwarunkowania innowacyjności
Keyword
Psychologia, Innowacyjność
Psychology, Innovative character
Abstract
W związku z tym, że każdy z autorów niniejszego tomu odnosi się do zjawisk innowacji i innowacyjności, zamieszczamy w tym miejscu definicje najważniejszych pojęć, które stanowią podstawę rozważań w poszczególnych artykułach. Pojęcie innowacyjności odnoszone jest do różnych zjawisk, rozpatrywane w kategoriach podmiotowych i przedmiotowych przez poszczególnych autorów. Aby dokonać uściślenia rozumienia najważniejszych pojęć i aby przynajmniej częściowo przezwyciężyć różnice wynikające z interdyscyplinarności proponowanego w tej pracy podejścia, proponujemy przyjęcie konkretnego rozumienia poszczególnych terminów. (fragment tekstu)
Accessibility
The Library of University of Economics in Katowice
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Altszuller G.S., 1983: Elementy teorii twórczości inżynierskiej. Przeł. A. Góralski. Warszawa.
  2. Altszuller H., 1972: Algorytm wynalazku. Warszawa.
  3. Bogdanienko J., red., 2004: Innowacyjność przedsiębiorstw. Toruń.
  4. Brilman J., 2002: Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. Przeł. K. Bolesta- -Kukułka. Warszawa.
  5. Denning P.J., 2004: The social life of innovation. "Communication of the ACM", vol. 47, no. 4, April.
  6. Drucker P.F., 1985: The discipline of innovation. "The Innovative Enterprise" 2002, August.
  7. Drucker P.F., 1992: Innowacja i przedsiębiorczość. Przeł. A. Ehrlich. Warszawa.
  8. Grudzewski W., Hejduk I., 2004: Systemy zarządzania wiedzą - nowy paradygmat czy wyzwanie? W: Przedsiębiorstwo przyszłości. Fikcja i rzeczywistość. Red. I Hejduk. Warszawa.
  9. Hejduk I., 2004: Przedsiębiorstwo przyszłości. Fikcja i rzeczywistość. Warszawa.
  10. Jasiński A.H., 1995: Przedsiębiorstwo innowacyjne na rynku. "Marketing i Rynek", nr 3.
  11. Mikosik S., 1993: Teoria rozwoju gospodarczego Josepha A. Schumpetera. Warszawa.
  12. Nonaka I., Takeuchi H., 2000: Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne. Przeł. E. Nalewajko. Warszawa.
  13. Okoń -Horodyńska E., 1999: Narodowy system innowacji w Polsce. Katowice.
  14. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, 2008. Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. Warszawa.
  15. Oslo Manual, 2005: The Measurement of Scientific and Technological Activities Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data. 3rd ed. version.
  16. Schumpeter J.A., 1960: Teoria rozwoju gospodarczego. Przeł. J. Grzywicka. Wstęp J. Górski. Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
2353-9682
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu