BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Watoła Anna
Title
Projekt Eko-Matma Programu Comenius jako realizacja idei "Uczenie się przez całe życie"
Eko-Matma Project of the Comenius Programme as Implementation of the Idea of "Longlife Learning"
Source
Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 193-204, bibliogr. 9 poz.
Issue title
Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
Keyword
Uczenie się, Matematyka, Edukacja, Dydaktyka, Edukacja wczesnoszkolna
Studying, Mathematics, Education, Didactics, Early childhood education
Abstract
W obecnych czasach niemal w każdym społeczeństwie silna jest potrzeba dążenia do sukcesu. Powszechna jest również świadomość znaczenia edukacji dla pomyślnego rozwoju jednostek i całych społeczeństw. Środowiska nauczycielskie stosują różnorodne metody i formy wspomagające efektywność nauczania -uczenia się oraz wyrównujące szanse edukacyjne dzieci i młodzieży, a także nieustannie poszukują nowych metod (Watoła, 2009, s. 9). Wychodząc naprzeciw potrzebom edukacyjnym państw członkowskich Unii Europejskiej, opracowano różnego rodzaju programy, które stwarzają szanse rozwojowe u ich beneficjentów. Realizacja założeń Programu Comenius stała się przedmiotem badań naukowych prowadzonych przez nauczycieli akademickich Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

The article is a critical evaluation of the competences of integrated early childhood education students in teaching writing skills to children of early school age. It was assumed that the students' knowledge and skills at evaluating written text on graphic, grammatical, semantic and pragmatic levels was a measure of this competence. Reflections on the linguistic aspects of a text and an inquiry into theoretical assumptions for teaching Polish philology to students pursuing master's degree studies in integrated early childhood education provide the theoretical basis for the analyses performed.
Accessibility
The Library of University of Economics in Katowice
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bueie H., 2012: Dynamic software that supports inductive learning methods in mathematics. In: School of the future. Searching for the experience of teachers in the use of digital media on Polish and Norwegian schools. Ed. E. Pyrzycka. Szczecin.
  2. Długosz A., Żółcik G., 2009: Comenius - mobilność szkolnej kadry edukacyjnej. W: Z Comeniusem dookoła Europy w ramach europejskiego programu edukacyjnego. Red. A. Fijałkowska, J. Płachetka. Warszawa.
  3. Decyzja nr 1720/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 listopada 2006 r. ustanawiająca program działań w zakresie uczenia się przez całe życie. Art. 16. "Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej" 2006 (24.11.2006) L 327/46.
  4. Fijałkowska A., Płachetka J., red., 2009: Z Comeniusem dookoła Europy w ramach europejskiego programu edukacyjnego. Warszawa.
  5. Juszczyk S., 2005: Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice.
  6. Łobocki M., 2000: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków.
  7. Watoła A., 2009: Kindergarten as an investment in the development and future of a child. Dąbrowa Górnicza.
  8. Watoła A., 2011: Współpraca naukowo-dydaktyczna w Polsce i za granicą. W: Pedagogika w służbie i działaniu na rzecz regionu. Działania i doświadczenia. Red. M. Kisiel, E. Rostańska. Dąbrowa Górnicza.
  9. European Games for Children. (Strona projektu Comenius na stronie WWW Szkoły Podstawowej nr 1 w Choszcznie). Tryb dostępu: http://projekty.sp1.choszczno.edu.pl/course/view.php?id=10. Data dostępu: 09.08.2012 r. - Szkoła Podstawowa nr 1 w Choszcznie
Cited by
Show
ISSN
0137-706X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu