BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Hetmańczyk-Bajer Hewilia
Title
Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym
The usage of Theory of Constraints in Process of Shaping Social Competences of Pupils Of Primary School
Source
Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 225-236, bibliogr. 7 poz.
Issue title
Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
Keyword
Dzieci, Edukacja, Pedagogika, Wychowanie
Children, Education, Pedagogy, Parenting
Abstract
Wiele współczesnych rodzin potrzebuje wsparcia w wychowaniu dzieci, w budowaniu wizji ich rozwoju, ustalaniu ważnych życiowych celów. To właśnie szkoła powinna być miejscem, gdzie rodzice i opiekunowie mogą znaleźć wsparcie i pomoc w sprawowaniu opieki nad dziećmi. Do celów okresu wczesnoszkolnego należą - oprócz zbudowania systemu elementarnych pojęć naukowych związanych z czytaniem, pisaniem i liczeniem, opanowania tzw. umiejętności szkolnych oraz sprawności fizycznych i umysłowych - kształtowanie się samooceny, a także obrazu własnej osoby.(fragment tekstu)

The program of activity constructed by means of using the three logical instruments of the Theory of Constrains, was settled as a result of the need of preparing pupils on primary school level to live in society and preparing them to do their social role as adult people. The results of the experiment claim that the Theory of Constraints unknown in Poland in the uprising and educational range, deserve deeper accomplishment, because of its efficacy and a great range of application (also in shaping social skills of primary pupils).(original abstract)
Accessibility
The Library of University of Economics in Katowice
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Appelt K., 2005: Wiek szkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka? W: Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Red. A.I. Brzezińska. Gdańsk
  2. Borkowski J., 2003: Podstawy psychologii społecznej. Warszawa
  3. Brzezińska A., 1991: Między dzieciństwem a dorosłością. Etapy rozwoju psychospołecznego. "Życie Szkoły", nr 4
  4. Huget P., 2001: Kompetencje społeczne dzieci z zaburzeniami w zachowaniu. W: Społeczne konteksty zaburzeń w zachowaniu. Red. B. Urban. Kraków
  5. Kojs W., 1994: Pytania i polecenia w kształceniu systematycznym. Analiza operatorów. Katowice
  6. Kojs W., 2009: Modalne aspekty edukacji i pedagogiki. "Chowanna" [Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia. Red. W. Kojs]
  7. Misiorna E., 1999: Kształcenie zintegrowane u progu reformy. W: E. Misiorna, E. Ziętkiewicz: Zintegrowana edukacja w klasach I-III. Poznań
Cited by
Show
ISSN
0137-706X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu