- Author
- Osmańska-Furmanek Wielisława, Jędryczkowski Jacek
- Title
- Technologie informacyjno-komunikacyjne w budowaniu przestrzeni edukacyjnej
Information and Communication Technologies in Building Educational Space - Source
- Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 253-263, bibliogr. 13 poz.
- Issue title
- Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
- Keyword
- Technologie internetowe, Komunikowanie, Edukacja, Pedagogika
Internet technologies, Communication, Education, Pedagogy - Abstract
- W większości definicji społeczeństwa informacyjnego kładzie się nacisk na fakt, iż za stosowanie i rozwój infrastruktury informacyjnej ma przede wszystkim - oprócz wielkiego znaczenia dla ekonomii - daleko idące konsekwencje społeczne, a więc również konsekwencje dla szkoły i edukacji. Osiągnięcie poziomu społeczeństwa informacyjnego oznacza możliwość szerokiego dostępu do informacji, usług, w tym usług edukacyjnych, do rozrywki na życzenie, możliwość interakcji i swobodnego operowania danymi, możliwość przeprowadzania rozmaitych operacji na odległość i podjęcia komunikowania w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca świata połączonego w wirtualną całość za pomocą sieci telekomunikacyjnej.(fragment tekstu)
The paper presents fields and possibilities of information and communication technologies in building educational space. The short genetic outline of applying education informatics in Polish schools as well as changes of application and education strategies with use of multimedia were described in the paper. The selected psychological factors and cognitive preferences in educational actions were also shown in the paper.(original abstract) - Accessibility
- The Library of University of Economics in Katowice
- Full text
- Show
- Bibliography
- Bruner J.S., 1974: W poszukiwaniu teorii nauczania. Przeł. E. Krasińska. Przedmowa K. Kruszewski. Warszawa
- Gardner H., 2002: Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Przeł. A. Jankowski. Poznań
- Gwóźdź A., 2003: Obrazy i rzeczy. Film między mediami. Kraków
- Jędryczkowski J., 2008: Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela. Zielona Góra
- Kozielecki J., 2000: Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa
- McLuhan H.M., 2001: Wybór tekstów. Red. E. McLuhan, F. Zingrone. Przeł. E. Różalska, J.M. Stokłosa. Poznań
- Merleau-Ponty M., 2001: Fenomenologia percepcji. Przeł. M. Kowalska, J. Migasiński. Posłowiem opatrzył J. Migasiński. Warszawa
- Osmańska-Furmanek W., 2004: Człowiek w medialnej przestrzeni edukacyjnej - alokacje czasowe i przestrzenne. W: Edukacja medialna: teksty i preteksty. Red. I. Borkowski. Wrocław
- Osmańska-Furmanek W., Furmanek M., 2006: Pedagogika mediów. W: Pedagogika: subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. Red. B. Śliwerski. T. 3. Gdańsk
- Pasterniak W., 1995: Przestrzeń edukacyjna. Zielona Góra
- Pasterniak W., 2001: Rozjaśnić egzystencję. O dylematach i rozdrożach edukacji. Poznań
- Reeves B., Nass C., 2000: Media i ludzie. Przeł. H. Szczerkowska. Warszawa 2000
- Sternberg R.J., 2001: Psychologia poznawcza. Przeł. E. Czerniawska, A. Matczak. Warszawa
- Cited by
- ISSN
- 0137-706X
- Language
- pol