BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Osmańska-Furmanek Wielisława, Jędryczkowski Jacek
Title
Technologie informacyjno-komunikacyjne w budowaniu przestrzeni edukacyjnej
Information and Communication Technologies in Building Educational Space
Source
Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 253-263, bibliogr. 13 poz.
Issue title
Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
Keyword
Technologie internetowe, Komunikowanie, Edukacja, Pedagogika
Internet technologies, Communication, Education, Pedagogy
Abstract
W większości definicji społeczeństwa informacyjnego kładzie się nacisk na fakt, iż za stosowanie i rozwój infrastruktury informacyjnej ma przede wszystkim - oprócz wielkiego znaczenia dla ekonomii - daleko idące konsekwencje społeczne, a więc również konsekwencje dla szkoły i edukacji. Osiągnięcie poziomu społeczeństwa informacyjnego oznacza możliwość szerokiego dostępu do informacji, usług, w tym usług edukacyjnych, do rozrywki na życzenie, możliwość interakcji i swobodnego operowania danymi, możliwość przeprowadzania rozmaitych operacji na odległość i podjęcia komunikowania w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca świata połączonego w wirtualną całość za pomocą sieci telekomunikacyjnej.(fragment tekstu)

The paper presents fields and possibilities of information and communication technologies in building educational space. The short genetic outline of applying education informatics in Polish schools as well as changes of application and education strategies with use of multimedia were described in the paper. The selected psychological factors and cognitive preferences in educational actions were also shown in the paper.(original abstract)
Accessibility
The Library of University of Economics in Katowice
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bruner J.S., 1974: W poszukiwaniu teorii nauczania. Przeł. E. Krasińska. Przedmowa K. Kruszewski. Warszawa
  2. Gardner H., 2002: Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Przeł. A. Jankowski. Poznań
  3. Gwóźdź A., 2003: Obrazy i rzeczy. Film między mediami. Kraków
  4. Jędryczkowski J., 2008: Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela. Zielona Góra
  5. Kozielecki J., 2000: Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa
  6. McLuhan H.M., 2001: Wybór tekstów. Red. E. McLuhan, F. Zingrone. Przeł. E. Różalska, J.M. Stokłosa. Poznań
  7. Merleau-Ponty M., 2001: Fenomenologia percepcji. Przeł. M. Kowalska, J. Migasiński. Posłowiem opatrzył J. Migasiński. Warszawa
  8. Osmańska-Furmanek W., 2004: Człowiek w medialnej przestrzeni edukacyjnej - alokacje czasowe i przestrzenne. W: Edukacja medialna: teksty i preteksty. Red. I. Borkowski. Wrocław
  9. Osmańska-Furmanek W., Furmanek M., 2006: Pedagogika mediów. W: Pedagogika: subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. Red. B. Śliwerski. T. 3. Gdańsk
  10. Pasterniak W., 1995: Przestrzeń edukacyjna. Zielona Góra
  11. Pasterniak W., 2001: Rozjaśnić egzystencję. O dylematach i rozdrożach edukacji. Poznań
  12. Reeves B., Nass C., 2000: Media i ludzie. Przeł. H. Szczerkowska. Warszawa 2000
  13. Sternberg R.J., 2001: Psychologia poznawcza. Przeł. E. Czerniawska, A. Matczak. Warszawa
Cited by
Show
ISSN
0137-706X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu