BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Musioł Marcin
Title
Zróżnicowanie poziomu kompetencji informatycznych uczniów klas początkowych
Different Levels of Computer Competence of Students Starting Classes
Source
Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 313-323, bibliogr. 5 poz.
Issue title
Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
Keyword
Edukacja, Informatyka, Dydaktyka
Education, Information science, Didactics
Abstract
Zgodnie z zapisami wdrażanej od września 2009 roku podstawy programowej, edukacja informatyczna - pod nazwą "zajęcia komputerowe" - w klasach początkowych stała się obligatoryjna. Celem tych za- jęć jest nabycie przez uczniów określonych kompetencji informatycznych rozumianych jako wiadomości, umiejętności, postawy i nawyki obsługi narzędzi ICT. W kształtowaniu tych kompetencji istotne jest m.in. zróżnicowanie ich poziomu u poszczególnych uczniów. Zróżnicowanie to sprawia nauczycielowi trudności, w procesie zarówno kształcenia, jak i wychowania. Różnice w poziomie tych kompetencji u poszczególnych dzieci występują już na starcie ich szkolnej edukacji.(fragment tekstu)

Due to obligatory IT (Information Technology) classes for pupils at I-III levels, some information competences are formed. They are based on knowledge, abilities, postures and habits connected with the use of ICT instruments. However, the level of pupils' information competences is different (and) it becomes much more complicated during the education period. Pupils' information competences and the teachers' work with pupils on different information competence levels were carried out in one of the primary school in Bytom in September 2011.(original abstract)
Accessibility
The Library of University of Economics in Katowice
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Huk T., 2008: Komputer w procesie kształtowania umiejętności kluczowych. Warszawa
  2. Musioł M., 2009: Zmiany w zakresie edukacji informatycznej w kształceniu zintegrowanym - wybrane problemy i wątpliwości. V: Dieťa v kontextepredprimárneho a primárnehovzdelávania. Red. S. Juszczyk, T. Jablonský. Ružomberk
  3. Petlak E., Komora J., 2006: Nauczanie w pytaniach i odpowiedziach. Warszawa
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Dz.U., nr 4, poz. 17. Tryb dostępu: http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2032. Data dostępu: 23.08.2012 r.
  5. Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE). Tryb dostępu: http://eur-lexeuropa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:394:0010:0018:pl:PDF. Data dostępu: 19.11.2012 r.
Cited by
Show
ISSN
0137-706X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu