- Author
- Rodek Violetta
- Title
- Warunki tworzone w uniwersytecie do autoedukacji studentów
Conditions Created at the University to Support Students' Auto-Education - Source
- Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 403-414, bibliogr. 9 poz.
- Issue title
- Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
- Keyword
- Szkolnictwo wyższe, Nauczyciele akademiccy, Autoedukacja, Dydaktyka
Higher education, Academic teachers, Autoeducation, Didactics - Abstract
- Z wypowiedzi badanych studentów wynika, iż istnieje konieczność podjęcia wielu starań zmierzających do poprawy warunków tworzonych w uniwersytecie do autoedukacji, głównie w obszarze stosowanych przez nauczycieli akademickich metod, form kształcenia, programu nauczania, w tym realizowanych treści kształcenia, warunków czasowych, związanych z racjonalnym rozkładem zajęć, a także warunków materialnych i organizacyjnych (dostosowanie wyposażenia biblioteki do potrzeb i ilości studentów, lepsze zaplecze medialne). Wszystkie te elementy pracy uczelni mają - zdaniem uczestników badań - duże znaczenie dla przebiegu i poziomu autoedukacji studentów.(fragment tekstu)
The main purpose of this article was to analyse the conditions created at the university to support auto-education in the perception of students of pedagogics of the University of Silesia in Katowice. Document analysis method was used in the study. The analysis and interpretation covered documents intentionally created - essays, i.e. written students' expressions regarding subjects which are significant from the scientific perspective. The participants' task was to express their opinion on the specific components of university activity, i.e. methods and forms of education, curriculum content, relation between the teacher and student, venue, time, financial and organisational conditions in terms of their significance for the course and level of students' auto-education. (original abstract) - Accessibility
- The Library of University of Economics in Katowice
- Full text
- Show
- Bibliography
- Bereźnicki F., 2006: Organizacyjne formy kształcenia w szkole wyższej. W: Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej. Red. K.W. Jaskot. Szczecin
- Denek K., 1995: Seminarium w procesie kształcenia szkoły wyższej. "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 1
- Góralski A., 1994: Metody badań pedagogicznych w zarysie. Warszawa
- Jankowski D., 2004: Edukacja wobec zmiany. Toruń
- Jaskot K., 2001: Pedagogika szkoły wyższej zmiany w systemie szkolnictwa wyższego. "Pedagogika Szkoły Wyższej", nr 18
- Łobocki M., 2005: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków
- Wróblewska W., 2001: Aspiracje edukacyjne studentów. Białystok
- Wróblewska W., 2008: Autoedukacja studentów w uniwersytecie - ujęcie z perspektywy podmiotu. Białystok
- Zaczyński W.P., 1995: Praca badawcza nauczyciela. Warszawa
- Cited by
- ISSN
- 0137-706X
- Language
- pol