BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Majewska-Kafarowska Agnieszka (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Title
Irena Przybylska: Dyskursy o emocjach - pedagogika i codzienność szkolna. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018, 468 s., ISBN 978-83-226-3611-4
Source
Chowanna, 2019, T. 1(52), s. 253-258
Keyword
Recenzja, Pedagogika, Szkolnictwo podstawowe
Review, Pedagogy, Primary education
Abstract
Emocje towarzyszą człowiekowi w realizacji codziennych zadań, wpisane są w przestrzeń życia zarówno osobistego, intymnego, jak i społecznego. Stanowią istotę człowieczeństwa. Czasem emocje są sprzymierzeńcem człowieka, czasem wpędzają go w kłopoty - stale jednak nam towarzyszą. Do tej pory ukazało się wiele prac poświęconych emocjom człowieka, mechanizmom nimi rządzącym. Jednakże problematyka emocji rozgrywających się w codzienności szkolnej nie jest nazbyt często podejmowana przez badaczy z zakresu nauk społecznych. To temat trudny do uchwycenia, wymagający zarówno szczególnego podejścia badawczego, jak i ogromnej wiedzy połączonej z umiejętnościami wydobywania na jaw czegoś nieuchwytnego, skrytego, osobistego, a jednocześnie zanurzonego w sieci relacji społecznych, kreowanych poniekąd także kulturą przestrzeni, w której emocje się rozgrywają. Szkoła - jako środowisko znacząco zaangażowane w proces rozwoju, kształtowania się osobowości i edukacji uczniów - jest też miejscem kreowania, doświadczania, wyzwalania i blokowania emocji. W zaproponowanej przez Irenę Przybylską w pracy Dyskursy o emocjach - pedagogika i codzienność szkolna perspektywie pedagogiki i codzienności szkolnej emocje uczyniono wyrazistym i istotnym elementem dyskusji o edukacji.(fragment tekstu)
Full text
Show
Cited by
Show
ISSN
0137-706X
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.31261/CHOWANNA.2019.52.17
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu