BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jedlińska Maja
Title
Marketingowa koncepcja zachowania konsumenta na rynku turystycznym
Marketing Concept of Consumer Behaviour on Tourist Market
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1994, nr 679, s. 83-86, bibliogr. 6 poz.
Issue title
Gospodarka lokalna i regionalna
Keyword
Turystyka, Zachowania konsumenta, Psychologia konsumenta, Marketing turystyczny, Segmentacja rynku
Tourism, Consumer behaviour, Consumer psychology, Tourism marketing, Market segmentation
Note
summ.
Abstract
Przedmiotem artykułu są klienci przedsiębiorstw turystycznych: kim są, co ich motywuje do zakupu usług turystycznych i jak ten zakup przebiega.

A tourist firm functioning on the basis of marketing orientation must know the market, the buyers, the market division and its own competitors. The following article deals with consumer behavioural studies, whose individual stages follow the four stages of tourist services purchase: a) need realization; b) identification of possible ways of meeting the need; c) evaluation of choice possibilities; d) purchase and its evoluation. The final part of the article includes six valuable and universal principles of approach to consumers. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Altkorn J., Nowakowska A.: Podstawy marketingu turystycznego. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1992.
  2. Funkcjonowanie tynku usług w Polsce. Red. J. Olearnik. Wrocław: Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu 1986 nr 355.
  3. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W ..Marketing. Warszawa: PWE 1992.
  4. Kall J.: Co trzeba wiedzieć o klientach. "Businessman Magazine" 1992 nr 1.
  5. Strategie w biznesie. Red. K. Sedlak. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1993.
  6. Wiszniewski E.: Ekonomika konsumpcji. Warszawa: PWN 1977.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu