- Author
- Jaremen Daria
- Title
- Uwarunkowania marketingowej strategii cen w przedsiębiorstwie turystycznym
The Factors Conditioning the Forming of the Marketing Price Strategy in Tourist Enterprise - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1994, nr 679, s. 79-82, bibliogr. 7 poz.
- Issue title
- Gospodarka lokalna i regionalna
- Keyword
- Turystyka, Marketing turystyczny, Strategia marketingowa, Strategia cen, Segmentacja rynku
Tourism, Tourism marketing, Marketing strategy, Pricing strategies, Market segmentation - Note
- summ.
- Abstract
- W wysoce konkurencyjnym otoczeniu jakie obecnie jest na rynku usług turystycznych w Polsce (ponad 4,5 tys. biur podróży), cena staje się jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej przedsiębiorstwa turystycznego. Autorka przeanalizowała strategię kształtowania cen i jej różnorodne uwarunkowania.
The above article discusses the factors conditioning the forming of the marketing price strategy in tourist enterprise. In the process of price formation the enterprise has to consider many aspects such as: strategic goals, demand level within the chosen consumer groups, consumers' reaction towards the fixed price level, the cost of tourist product, other marketing instruments and competitive prices. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Hunziker W., Krapf K.: Grundniss der allgemeinen Fremdenverkehrselhre. Zurich-St. Gallen 1942.
- Kornak A., Montygierd-Łoyba M.: Ekonomika turystyki. Warszawa-Wrocław: PWN 1985.
- Łuczak M.: Bułgaria w Tunezji. "Wprost" 1993, nr 21.
- Turkowski M.: Cudzoziemcy mają się czemu dziwić. "Życie Gospodarcze" 1990, nr 26.
- Turkowski M.: Hotelarstwo. Elementy marketingu. Warszawa: PWE 1993.
- Śliwa J.: Ceny w zarządzaniu produkcją i tynkiem. Warszawa: PWE 1987.
- Ustawa o cenach z dn. 26 lutego 1982 r. Dz. U. 1982, nr 7.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol