BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jaremen Daria
Title
Uwarunkowania marketingowej strategii cen w przedsiębiorstwie turystycznym
The Factors Conditioning the Forming of the Marketing Price Strategy in Tourist Enterprise
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1994, nr 679, s. 79-82, bibliogr. 7 poz.
Issue title
Gospodarka lokalna i regionalna
Keyword
Turystyka, Marketing turystyczny, Strategia marketingowa, Strategia cen, Segmentacja rynku
Tourism, Tourism marketing, Marketing strategy, Pricing strategies, Market segmentation
Note
summ.
Abstract
W wysoce konkurencyjnym otoczeniu jakie obecnie jest na rynku usług turystycznych w Polsce (ponad 4,5 tys. biur podróży), cena staje się jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej przedsiębiorstwa turystycznego. Autorka przeanalizowała strategię kształtowania cen i jej różnorodne uwarunkowania.

The above article discusses the factors conditioning the forming of the marketing price strategy in tourist enterprise. In the process of price formation the enterprise has to consider many aspects such as: strategic goals, demand level within the chosen consumer groups, consumers' reaction towards the fixed price level, the cost of tourist product, other marketing instruments and competitive prices. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Hunziker W., Krapf K.: Grundniss der allgemeinen Fremdenverkehrselhre. Zurich-St. Gallen 1942.
  2. Kornak A., Montygierd-Łoyba M.: Ekonomika turystyki. Warszawa-Wrocław: PWN 1985.
  3. Łuczak M.: Bułgaria w Tunezji. "Wprost" 1993, nr 21.
  4. Turkowski M.: Cudzoziemcy mają się czemu dziwić. "Życie Gospodarcze" 1990, nr 26.
  5. Turkowski M.: Hotelarstwo. Elementy marketingu. Warszawa: PWE 1993.
  6. Śliwa J.: Ceny w zarządzaniu produkcją i tynkiem. Warszawa: PWE 1987.
  7. Ustawa o cenach z dn. 26 lutego 1982 r. Dz. U. 1982, nr 7.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu