- Author
- Mikołajczyk Barbara
- Title
- Zasoby informacji o kliencie warunkiem sukcesu firm usługowych
Resources of Information about a Client as a Con- dition of Success of Service Enterprice - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 106-111, bibliogr. 2 poz.
- Issue title
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Keyword
- Zasoby informacji, Klient, Źródła informacji, Przedsiębiorstwo usługowe
Information resource, Customer, Information source, Service enterprise - Note
- summ.
- Abstract
- Efektywność działań marketingowych w firmie jest uzależniona w dużej mierze od tego, na ile rozpoznany jest klient. W artykule przedstawiono źródła informacji o klientach w firmach usługowych.
The effectiveness of marketing actions depends mainly on how well an enterprise can identify its clients. The degree of clients' identification is then determined by information resources. Due to the marketing research, service enterprises use interior data about their purchasers to a large degree. In order to gain clients and get more information about them, firms apply various actions which aim is to associate clients with them. Basing on long term relations, service enterprises are able to evaluate features and characteristics of those clients whom the service offer will be addressed in future to. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001.
- Wstęp do informatyki gospodarczej, red. A. Rokicka-Broniatowska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2002.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol