BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Krakowiak Monika
Title
Informacja marketingowa w ujęciu lokalnym
Marketing Information in the View of Local Level
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 143-149, bibliogr. 8 poz.
Issue title
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Keyword
Gmina, Informacja marketingowa, Źródła informacji, Biuletyn Informacji Publicznej, System informacji marketingowej (SIM)
District, Marketing information, Information source, Public Information Bulletin, Marketing information system (MIS)
Note
summ.
Abstract
Artykuł prezentuje źródła, zakres zastosowania informacji i użytkowników systemu informacji marketingowej w gminach. Oprócz tego przedstawiono przykłady danych z Internetu (Bank Danych Regionalnych "Biuletyn Informacji Publicznej"), które mogą być użyteczne dla celów marketingowych.

The hereby paper presents sources, scope of information and users of marketing information system in communes. Moreover, it is discussed on the examples of Internet data bases (Regional Data Bank, Internet services of commune and "Bulletin of Public Information"), which could be useful to local subjects and their needs. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. [ l ] Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
  2. Kęcka-Iwan M., Biuletyn Informacji Publicznej, Warszawa, "Wspólnota" nr 13, Municipium 28 czerwca 2003.
  3. Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni, red. M. Obrębalski, AE, Wrocław 1998.
  4. Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PAN i KPZK, Warszawa, 2002.
  5. Obrębalski M., Statystyka gmin i miejscowości w Polsce. Stan i możliwości rozwoju, [w:] Statystyka regionalna. Sondaż i integracja baz danych, red. J. Paradysz, AE, Poznań 1997.
  6. Piskorz-Ryń A., Biuletyn Informacji Publicznej, Warszawa, "Wspólnota" nr 12, Municipium czerwca 2003.
  7. Topczewska T., Promocja rozwoju gospodarczego gminy, IGP1K, Warszawa 1996.
  8. Ustawa z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (DzU nr 112, poz. 1198).
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu