- Author
- Mitręga Maciej
- Title
- Metody i techniki gromadzenia informacji z zakresu relacji przedsiębiorstwo-konsument
Methods and Techniques of Gathering Information from the Sphere of Companies-Customers Relationships - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 150-155, bibliogr. 8 poz.
- Issue title
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Keyword
- Badania marketingowe, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Konsument
Marketing research, Enterprise-customer relationship, Consumer - Note
- summ.
- Abstract
- Artykuł prezentuje metody i techniki zbierania informacji o związkach między przedsiębiorstwami i konsumentami. Skupia uwagę zarówno na zaletach jak i wadach poszczególnych technik w badaniach tych relacji.
This article presents methods and techniques of gathering information about relationships between companies and customers. It focus on both advantages and disadvantages of a particular technique and draws attention to some suggestions connected with choosing a method from the perspective of contemporary level of a development of scientific research in the field of relationship marketing. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Churchill G. A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002.
- Gummesson E., Are Current Research Approaches in Marketing Leading as Astray?, [w:] Marketing Theory. Articles, Vol. 1(1). London, Thousand Oaks, CA, Sage, New Delhi 2001.
- Gummesson E., Qualitative Methods in Management Research. London, Thousand Oaks, CA, Sage, New Delhi 2000.
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2002.
- Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
- Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
- Mitręga M., Miary relacji firma - klient, "Marketing w Praktyce", 2003 nr 9 (67).
- Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1996.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol