- Author
- Marak Janusz
- Title
- Informacyjne podstawy analizy regionalnego rynku turystycznego na przykładzie Dolnego Śląska
Information Based Analysis of Regional Tourist Market on the Example of Lower Silesia - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 156-164, bibliogr. 5 poz.
- Issue title
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Keyword
- Rynek turystyczny, Hotelarstwo, Usługi turystyczne
Tourism market, Hotel industry, Tourism services - Note
- summ.
- Country
- Dolny Śląsk
Lower Silesia - Abstract
- Artykuł przedstawia i omawia dane statystyczne dotyczące rynku turystycznego. Analiza rynku była prowadzona na przykładzie usług turystycznych na Dolnym Śląsku. Celem publikacji jest próba oceny zasobu informacji o rynku turystycznym w dostępnych publikacjach statystyki państwowej.
The paper discusses and evaluates the statistic resources concerning regional tourist market. The analysis has been made on the example of accommodation services in Lower Silesia - one of the regions of Poland considered the most attractive from the tourist point of view. The research shows that in the analysed field the statistic data resources are comparatively rich with regard to the hotel guests record, including international visitors, and with regard to accommodation base. However, the frequency of publication of this data is unsatisfactory. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Kramer T., Podstawy marketingu, P WE, Warszawa 1995.
- Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa; 1994.
- Altkorn J., Marketing w turystyce, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1994.
- Słownik wyrazów obcych PWN, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1996.
- Wyrzykowski J., Marak J., Mikułowski B., Turystyka na Dolnym Śląsku i Śląsku Opolskim, Strategia rozwoju produktu turystycznego, Wyd. Oficyna Wydawnicza "Mada Press", Wrocław, 1999.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol