BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Smyczek Sławomir
Title
Wykorzystanie metody TRI*M w badaniu lojalności konsumentów na rynku
Use of TRI*M Method in Research of Customers Loyalty on a Market
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 242-247, bibliogr. 6 poz.
Issue title
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Keyword
Lojalność klientów, Klient, Zachowania konsumenta
Customer loyalty, Customer, Consumer behaviour
Note
summ.
Abstract
Badanie lojalności konsumentów jest procesem trudnym I złożonym, m.in. z powodu istoty samego zjawiska lojalności. Jednakże zastosowanie metody TRI*M umożliwia syntetyczne określenie stopnia lojalności klientów danej firmy oraz kompleksowe zobrazowanie czynników, które ją kształtują.

Loyalty of customer on a market could be identified by many methods of marketing research. The most popular method of measurement relations between customers and a firm is TRI*M method. There are two instruments: index and map TR1*M. Index TR1*M is the quantitative measure of satisfaction and loyalty of customers. Map TRI*M is presenting all factors that have influence on customer loyalty. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Jones T.O., Saaer Jr. W.E., Why Satisfied Customers Defect, "Harvard Business Review" 1995 nr 6.
  2. Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  3. Penconek M., Relacje z klientami, "Marketing w Praktyce" 2000 nr 5.
  4. Scharioth J., Zuber Ch., Stakeholder Management International, Infratest Burke Wirkschaftsforschung, March 1998.
  5. Smyczek S., Lojalność konsumentów na rynku. Wybrane zagadnienia, AE, Katowice 2001.
  6. Zawadzka A.M., Konsumenci lojalni i nielojalni wobec marki produktu. Analiza segmentacji psychograficznej, "Czasopismo Psychologiczne" 1998 nr 3-4.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu